דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גלות רוחנית ופיזית

גלות רוחנית ופיזית

מבבל העתיקה ועד לחורבן בית המקדש קבוצת אברהם עברה הרבה מאוד מצבים שונים, עליות וירידות. דווקא הודות לאגו הם נאלצו עד כדי כך להתחבר ביניהם, שגילו את החוקים הפנימיים האנטי אגואיסטיים של הטבע, שאותם הם רשמו בספר שנקרא "תורה". תורה, זה הדרכה, ניהול, שלפיו אנחנו צריכים לחיות גם היום.

בזה שהם טיפחו ביניהם יחסים הדדיים טובים, ויתור, אמון הדדי, עזרה הדדית, הם גילו בחיבור הזה כוח מיוחד של קשר, את כוח הטבע שמחזיק בתוכו את כל הבריאה וגורם לתנועה שלה לקראת הרמוניה.

זה היה הגילוי העיקרי של צאצאי קבוצת אברהם. בכך שהשיגו את הכוח הבסיסי של הטבע שגורם להתפתחות של האנושות, הם ראו את התהליך שלפיו הוא הולך.

עם הזמן, בכך שיצאו מעבדות מצרים, הם שוב חזרו לארצם שנקראת "ישראל", כלומר, "ארץ של המשתוקקים לבורא". הם בנו מדינה שמבוססת על אהבת הזולת ועל חוקים של אמון הדדי.

החוקים הללו הוכנסו לחיי היומיום דרך הסנהדרין, הנהגה של חכמים, שהשיגו דרגה גבוהה של אלטרואיזם, שהורו להם בדיוק כיצד להתקדם קדימה ומה לעשות. באופן כזה, החכמים פתרו את הבעיות של העָם והוליכו אותו קדימה. במצב הזה העָם התקיים עד לתאריך שנקרא "חורבן בית המקדש".

העניין הוא, שלאורך הרבה מאות שנים, בזה שנלחמו בכל דור עם האגו שלהם והתעלו מעליו, הם הגיעו למצב, כאשר התרחשה בהם התפרצות פתאומית של האגו שאותה הם לא יכלו לכסות בהתקרבות ביניהם, ואז החברה הזאת התפרקה.

החלו מלחמות אחים, חוסר אמון, חוסר הסכמה, שגררו אחריהם פלישה של היוונים ואחר כך של הרומאים. כך הסתיימה הדרך של מדינת ישראל. כל העָם יצא לגלות מהמצב הרוחני שלו, כלומר מתוך המצב של "ואהבת לרעך כמוך" וירד לאגו היומיומי הרגיל.

בחיים הגשמיים גלות רוחנית הופיעה בצורה של גלות פיזית. בזה שהרומאים כבשו את ארץ ישראל, הם הגלו משם את היהודים והם נאלצו להתחיל את הנדידה בת הדורות הרבים שלהם.

בזה שאחזו זה בזה באופן אגואיסטי בלבד, כדי לא ללכת לאיבוד ולשרוד בצורה כלשהי, הם נאלצו לעבור ממדינה למדינה איפה שנתנו להם מקלט זמני. כך עברו 2000 שנות גלות של העָם היהודי.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק ב', 24.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ההיסטוריה של העם היהודי
חלוצים בתיקון העולם
עם "לא מהעולם הזה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest