דף הבית / המשבר ופתרונו / גלות: על גבול של אור וחושך, חלק 2

גלות: על גבול של אור וחושך, חלק 2

שאלה: מה מסמלת הפרידה מבבל ובניית בית המקדש השני?

תשובתי: זה אומר, ששני השבטים שנשארו בונים ביניהם "גשרונים טובים" לפי העיקרון של "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך". וזוהי הדרגה הרוחנית. במצב כזה הם קיימים כמה מאות שנים, עד שגם הוא נהרס.

שאלה: כלומר, המסר של אברהם מוביל כלפי מעלה, אבל הדרך לשם עוברת דרך "מהמורות" ולרוב מובילה כלפי מטה?

תשובתי: הדרך היא לא קלה: לאחר העלייה הרוחנית ההתחלתית הם נפלו, ירדו למצרים. משם עלו לדרגת בית המקדש הראשון, ונפלו לבבל. עלו קצת עד לדרגת בית המקדש השני, והגיעו לשבירתו בתוכם. במילים אחרות, נעלם בהם אפילו העיקרון של "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך". הם אינם יכולים להחזיק אותו יותר, הם אינם מסוגלים לממשו. האגו הגדל שובר את השאריות של האהבה לשעבר.

והינה, איפה שהוא במאה הראשונה לספירה, הם נעלמים לחלוטין.

הערה: אז ביניהם מתחילות "התפרקויות", שמגיעות אפילו עד לרציחות…

תשובתי: זה היה גם בזמנים של בית המקדש הראשון, בזמן הירידה, כאשר בעָם נוצרו "מגזרים": שרי צבאות, סוחרים, נכבדי העם, שליטים, ועוד. האגו מתגלה בצורה הרסנית בדרגות כאלה גבוהות.

עניין אחר הוא, כאשר היחסים נבנים בין אנשים "קטנטנים" איפה שהוא בכפר: למישהו יש פרה אחת, למישהו כיבשה אחת, למישהו אחר יש סוס, וכל אחד מלווה לאחר במסגרת הקיום.

אבל כאשר יש לך מיליארדים, ולי יש מיליארדים וגם לשלישי ולרביעי, אז כאן מתחילות "התפרקויות", מלחמות. לכל אחד "צבא" משלו, לכל אחד אינטרסים משלו… בקיצור, בעיה.

שאלה: יוצא, שהירידה מהדרגה הרוחנית מובילה עמוק למטה, אז מתגלה כל הרפש?

תשובתי: כן. אבל מצד שני, אלה הן תופעות טבעיות. הן יתגלו בכל מדינה שמוצאת את עצמה בדרגה של הידרדרות. אותו איום מרחף על העולם המודרני: ברוסיה, באירופה או באמריקה, העשירים בזמן של קריסה יבנו לעצמם צבא משלהם וילחמו זה נגד זה.

עבור היהודים תקופות כאלה הסתיימו בצורה עגומה: כאשר הם התחילו ליפול רוחנית, באו הכובשים והשמידו את בית המקדש עד היסוד…

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", חלק 6, 03.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סוד עשרת השבטים, חלק 5
סוד עשרת השבטים, חלק 4
הגלות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest