דף הבית / המשבר ופתרונו / גלובליזציה, אי סדר עולמי גדול

גלובליזציה, אי סדר עולמי גדול

דעה: בעיתון "Le Figaro" פורסמה כתבה ובה נאמר שנכון לעכשיו כל המדדים של הכלכלה העולמית לא מצביעים על התקדמות הגלובליזציה, אלא על נסיגתה בכל החזיתות. הכוחות  הבסיסיים המניעים של הגלובליזציה אלה השקעות זרות ישירות, סחר בינלאומי ויציבות של המימון הבינלאומי. משנת 2010 הם לא מסוגלים לספק את היציבות הנדרשת ואת האחדות של המערכת הכלכלית הבינלאומית. 

החובות הפיננסיים מצטברים במהירות. בתנאים של פיחות של סחר בינלאומי, קריסה של מחירי חומרי גלם הופכת למשמעותית במיוחד. המחירים האלה צונחים ראשונים ומושכים אחריהם למטה את כל השאר. כל המדינות שואפות לדחוק החוצה את האבטלה לשותפים. כל עוד הגלובליזציה נמצאת בידיהם של גופים פיננסים בינלאומיים, השלכותיה על הכלכלה הריאלית יהיו קטסטרופליים לכולם. אין צורך למלא את המערכת הפיננסית בכלכלה אלא ללוות אותה, להציע את השירותים שלה ואילו עתה המצב הפוך. גלובליזציה שמבוקרת על ידי מערכת הפיננסים אינה מעצבת את הסדר העולמי החדש שהובטח, אלא רק מובילה לכאוס עולמי עמוק, שמחליף קריאות עם הדפים החשוכים ביותר של ההיסטוריה שלנו.

תגובתי: אם בראש כל החישובים ניצב רווח "אטום" ולא מציאות גמישה, אז שום דבר לא יעצור את העולם והוא ימשיך להתדרדר עד לתחתית.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest