דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / גלגולי חיים רבים בגוף אחד

גלגולי חיים רבים בגוף אחד

שאלה: מה זה גלגולי חיים?

תשובתי: אני נמצא ברצון לקבל ומתגלה לי "רשימו" שבור, כלומר, אני מרגיש שהקשר שלי עם הסביבה והקשר שלי עם הבורא שבור. ולכן אני עושה מאמצים כדי להתחבר עם הסביבה, כדי להפוך לכלי המתאים לבורא, לאור.

נניח, שאני עבדתי, ביקשתי, בכך שפעלתי מעל לרצון לקבל השבור שלי, והשגתי את השפעתו של האור עליי שתיקן לי את הקשר עם הכלים הסמוכים השבורים, ואנחנו התחברנו והשגנו התאמה גדולה יותר לאור.

עכשיו הכלי שתוקן על ידי התמלא באור ה"נפש". באופן כזה, מימשתי את הרצון השבור שהתגלה לי. זה אומר, שחייתי תקופת חיים אחת, עשיתי תיקון.

עכשיו מתגלה לי המדרגה הבאה. הרצון הקודם מת, אני כבר לא צריך אותו יותר. האור יוצא מה"פרצוף" הרוחני הקודם ומתגלה ה"רשימו" הבא יותר גדול ומתקדם. כלומר, הוא שבור עוד יותר! אבל אני עם הניסיון של הגלגול הקודם, כבר יודע איך לתקן אותו. לכן אני ממשיך להתקדם ולהיתקן.

אני צריך לחבר את הכלים השבורים עוד יותר ומנוגדים זה לזה. ולמרות זאת, אני צריך לבקש מהאור שיחבר אותנו. כך עובר גלגול חיים אחד אחרי השני, עד שאני משיג את התיקון השלם שלי. ה"רשימות" השבורות מפסיקות להתעורר ולהתגלות, מפני שאני תיקנתי את כל השבירה, כלומר עברתי את כל הגלגולים שלי.

הגלגולים האלה אינם קשורים כלל לגוף הגשמי שלנו שחי בדומה לבהמה. אבל הוא רק דומה לבהמות, כי בכל זאת, החיים שלנו מסמלים התקדמות של הרצון לקבל.

בניגוד לטבע הדומם, הצומח והחי, אנחנו מהווים כאלה חיות מיוחדות, שבהן הרצון לקבל כל הזמן מתפתח ובסופו של דבר מגיע למבוי סתום שאותו אנחנו מרגישים היום. ואז אנחנו פתאום רואים שזה לא חיים, ואיננו מבינים לאן הולכים. הייסורים מחייבים אותנו להתחיל לשאול על מהות החיים שלנו, על המטרה שלהם, על שורש החיים.

כלומר, ברצון הזה שנמצא בדרגות ההתפתחות של ה"דומם", ה"צומח" וה"חי", כבר קיימת התחלה של איזו השתוקקות חדשה, שמחייבת אותנו לשאול על מה שנמצא במדרגה מעליי.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש,08.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גלגול נשמה זה שינוי תכונה
החיים הם הכרה עצמית
גלגולי הנשמות הם ברצון שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest