דף הבית / חינוך, ילדים / גישה הוליסטית

גישה הוליסטית

Laitman_2010-12-26_0762_us.jpg

היום הפוליטיקה, הכלכלה, התרבות, המדע, בעצם הכול בנוי רק על תקשורת, על קשר הדדי, ואילו האדם אינו תואם פנימית למערכות האלה. יוצא, שכל המערכות שלנו הגיעו לאיזה שהוא מצב, ואילו האדם לא, ולכן כל כך קשה לו. איננו יכולים לנהל שום דבר בצורה הנכונה, לכן הכלכלה, האומנות, המדע, חינוך הילדים ושאר המערכות שלנו נמצאות במשבר. והן הרי בעיקרון, שואפות להיות מקושרות אינטגרלית, אולם האדם שמנהל אותן, עדיין אינו כזה. אז מה אפשר לעשות איתו?

האגו של האדם נשאר אינדיבידואלי. אנחנו רואים איך הוא רוצה להסתגר, להתנתק, להתבודד, להסתתר מהאחרים. דרושה לו דירה נפרדת. הוא כאילו מוכן להיות מחובר עם האחרים, אבל רק דרך טלפונים ומחשבים, כאילו ששומר על האינדיבידואליות שלו, על החסינות. ואנחנו לא צריכים להרוס את זה, אלא לפחות להתאים לאותן המערכות, שבהן אנחנו כבר נמצאים.

הטבע עצמו הוא גלובלי ומגלה את עצמו כנמצא בתלות מלאה הדדית בכל חלקיו. אנחנו יצרנו את המדעים שלנו, נניח, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, זואולוגיה, כחקירות נפרדות של הטבע, בעוד שבטבע זה לא קיים, הוא אחיד והכול בו מחובר הדדית. כלומר, הגישה צריכה להיות כללית, הוליסטית, אבל היא לא קיימת.

גישה זהה כללית צריכה להיות כלפי כל הקיום העולמי המשותף, אבל היא לא קיימת. האדם אינו תואם לאותו עולם שבו הוא מצא את עצמו, וכן מצד הטבע, מצד כל אותן המערכות שהפכו פתאום בפני עצמן, ללא קשר אלינו, אינטגרליות. למצב הזה הביאה אותנו האבולוציה.

בצורה כזאת איננו יכולים להמשיך להתקיים, המשבר יימשך. ומטרתו להזמין בתוך האדם את הצורך בשינויים.

והאדם צריך באופן עצמאי, בצורה הכרתית, לעבור את כל השינויים האלה. הוא צריך להביא את עצמו לצורה אינטגרלית, להיות תואם לכל המערכות – החברתיות, הפוליטיות, הכלכליות, התרבותיות וכולי, וכמו כן לטבע.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתגבר על המחסום האישי
ידע אינטגרלי להמונים!
סוף התפתחות האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest