גישה בין מפלגתית

מתוך עיתון "האומה" של בעל הסולם:

"עתון זה "האומה" הוא יצור חדש ברחוב היהודי, עתון שמסגרתו הוא "בין מפלגת". ואם תשאלו, מה הפירוש של עתון "בין מפלגתי"? איך יתואר עתון, שיוכל לשמש כל המפלגות ביחד על אף כל הניגודים והסתירות שביניהם?

אכן הוא מין בריה שנולדה בין המצרים בחבלי לידה קשים ואיומים, מתוך רעל השנאה שתקף לאומות העולם להשמידנו מעל פני האדמה, כליון האיום של מיליונים מאחינו, ועוד ידם נטויה."

אנחנו רואים, שגם היום המצב לא השתנה. התנועה שלנו פועלת לחיבור העָם כולו, ובכלל של כל העולם, שכולם יהיו כאגודה אחת, כאיש אחד בלב אחד. אנחנו צריכים לשמש דוגמה ולמסור את עצמנו לשירות העָם ולשירות העולם. לכן גם אנחנו לא שייכים לאף מפלגה או תנועה פוליטית, אלא נמצאים בין כולם או שמתעלים מעל לכל ההבדלים.

כי כל ההבדלים האלה נובעים מתוך השׂכל האנושי שרוצה לבצע תיקונים בצורה זאת או אחרת. אפילו שכל אחד פועל מתוך כוונות טובות, אבל בהתאם להבנתו. ואילו אנחנו לא פועלים לפי הרצון שלנו, אלא לפי הרצון של העליון, שאותו לומדים מהחכמה העליונה, מתוך חכמת הקבלה, מחכמת האמת.

ולכן הגישה שלנו היא בין מפלגתית המתאימה לכל הזרמים והתנועות. אנחנו מוכנים לעבוד עם כל אחד שמוכן להתחבר איתנו. אבל אם אנחנו מרגישים שנוצר איזה פירוד, אז אנחנו מייד עוזבים את השותפות עם תנועה כזאת וזזים הצידה.

העבודה שלנו היא להביא לחיבור בכל מקום שבו זה אפשרי. ולשם כך אנחנו מוכנים להצטרף לכל אחד, לא חשוב למי. אבל כמובן, שזה צריך להיות כזה חיבור שמביא לתיקון העולם ולא חיבור של רשעים שגורם רע להם ורע לכל העולם.

בעל הסולם קורא לעיתון שלו "האומה" עיתון "בין מפלגתי", שיצא לאור בשנת 1940, ואותו הדבר אפשר לומר על החוברות שאנחנו מוציאים לאור, בזו אחר זו, לכל סוגי שכבות האוכלוסייה. כל זה למעלה מכל פילוג וחילוקי דעות בין מפלגתיים.

מתוך עיתון "האומה" של בעל הסולם:

"כמו שמנוסים אנו ביותר בהיסטוריה, שאם איזה אומה התפרצה עלינו, מצאנו לה תחליף באומה אחרת.

אבל עתה המצב משונה הוא לגמרי. כי מלבד שהקיפו אותנו בבת אחת מכל קצוי ארץ, הרי גם האומות הנעלות ביותר, נעלו בעדינו את הדלתות, בלי רגש כל שהוא של חמלה ורחמים. ובאופן אכזרי כזה, שאין לו תקדים בכל התהליך של ההיסטוריה האנושית, אפילו בימים הברבריים ביותר."

בעל הסולם כותב, שאנחנו הגענו לכזה מצב שחייבים מייד לגרום לשינוי באומות העולם על ידי החיבור בינינו. אחרת גם לנו וגם לעולם כולו יהיה רע מאוד. בעל הסולם כותב את זה בשנת 1940. ולאחר מכן העיתון מייד נסגר בגלל התלונות שהגיעו מהציבור הדתי.

ולכן כל המגמה והניסיונות שלו לחבר את העָם ולרכך את המצב לא הצליחו, והתוצאה מזה הייתה השואה.

מתוך שיעור על עיתון "האומה" של בעל הסולם, 19.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להעביר את הרוח של בעל הסולם
תהיה שמאלני או ימני – אנחנו איתך
סדנה אחת גדולה בכל רחבי הארץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest