דף הבית / קבלה ומדע / גילוי הכוח העליון

גילוי הכוח העליון

הערה: לאחרונה האנושות, המדע ובפרט כאן בישראל, מדברים על כך שיש נחיצות לגלות את המושג הזה של "כוח עליון".

תשובתי: אפשר לומר אחרת, שלגלות את הכוח העליון זו בעיה שרק ישראל צריכה לפתור, ודווקא ישראל צריכה לפתור, גם בצורה מדעית, גם בצורה אנושית, גם חברתית וגם פוליטית.

שאלה: בפיזיקה אי אפשר לעמוד על משהו כללי, אם הוא לא נשבר לפרטים. רק כשהוא נשבר לפרטים, אפשר לחקור אותו ולבדוק אותו. איך זה בחכמת הקבלה?

תשובתי: הא-לוהות, הכוח העליון שמלובש בטבע וסובב את כל הטבע, מתחלק לכל מיני חלקים. אנחנו רואים את כל הכוחות בטבע, כל מה שקורה, זה הכול אותו כוח עליון שמגיע למימדים יותר נמוכים, מתחלק כביכול לכוח חיובי ולכוח שלילי, מפני שרק כלפינו זה כך, פלוס ומינוס, ספיגה והוצאת חומרים, שנאה ואהבה ברמות אנושיות, זה אותו כוח אחד שרק כלפינו נראה כמתחלק לשני כוחות. ימין ושמאל, חיובי ושלילי, גם הם מתחלקים להרבה מאוד כוחות, תלוי באילו רמות ובאילו מקרים. חכמת הקבלה מטפלת בכל דבר, גם ברמה הכללית וגם ברמות דומם, צומח, חי ומדבר, כלומר, החברה האנושית. בכל הרמות האלה היא מטפלת גם בכוח השלילי וגם בכוח החיובי, וכיצד הם משתלבים זה עם זה כדי להביא ולאיזון ולהרמוניה כללית של כל המערכת.

הערה: בעצם אתה אומר: "הנה רואים את פעולתו של הכוח העליון, הנה הטבע, הנה החלקים של הטבע".

תשובתי: אנחנו רואים תוצאות, אבל אנחנו לא רואים את התמונה הכללית ולא את פעולתו של הכוח האחד. חכמת הקבלה פותחת לנו אפשרות לבנות את עצמנו, לתקן את התפיסה שלנו, שנראה גם את הכוח החיובי וגם את הכוח השלילי, הפלוס והמינוס, בכל הרמות, וגם נראה באיזה אופן הכוחות האלה מתאחדים לכוח אחד עליון, אותו אנו מכנים "בורא".

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע" מס' 13, 21.8.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest