דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גילויי אהדה של מקובל

גילויי אהדה של מקובל

שאלה: בעבר ציינת שיותר קל לך להעביר שיעורים לתלמידים שכבר לומדים אתך מעל עשר שנים, מאשר לתלמידים חדשים. מדוע זה כך?

תשובה: משום שעם התלמידים הוותיקים יש לי שפה משותפת, ידע משותף, הרגשות משותפות. קיימת אחידות במאפיינים ובביטויים מסוימים, לכן יותר קל לי איתם. כשאני מציין ביטוי מסוים, אפילו מבלי לסיימו, כבר מובן להם מה רציתי להעביר להם. ואילו עם מאזינים מקריים או חדשים, השונים מאוד זה מזה, כמובן שקשה לי יותר.

שאלה: האם מקובל מתאר בשיעור בעיקר את מה שהוא חווה?

תשובה: לא יכול להיות אחרת. למשל, אני יכול לדבר על מצרכים שצריך לקנות בסופרמרקט כמו חלב, חמאה, לחם ועם זאת לא לגלות אהדה לאף אחד מהם, אבל אם אני אומר דבר מה על חכמת הקבלה בכל דרגה, אז אני צריך להיות באהדה פנימית לדברים בתוכי ולהעביר זאת למי שאני "משדר" את זה.

שאלה: כאשר אתה מספר על אירועים בעולם או על כל מיני מגמות בהתפתחות שלנו, האם אתה גם חווה זאת?

תשובה: כן. כאשר אני מדבר נניח על היציאה מהמשבר, אני חווה את המשבר בתוכי אבל לא בצורה שבה הוא מועבר לבני אדם, אלא אני חווה את כל הבעיות והתכונות הפנימיות שלו. כך אני מבין לשם מה יש צורך בכל התיקונים הללו דווקא, כפי שהם "מצטיירים" לנו.

שאלה: אנחנו קוראים עכשיו את מאמר "החרות", כיצד ניתן לחוות את המצבים שמתוארים שם?

תשובה: נניח שאנו מדברים בזמן שיעור על "תיקון העולם", באיזה אופן העולם עובר מניאו-ליברליזם ודמוקרטיה למצב חדש לחלוטין של ניהול אחראי, שאותו מציג טראמפ. אני חווה את התהליך הזה חזק מאוד בתוכי למרות שבאופן עקרוני הוא כמעט ולא נוגע לי, למעט מבחינה פיזית, גיאוגרפית וחברתית. אבל אני רואה אלו כוחות מעוררים ומזמינים בעולם שינויים מסוג זה, מאיפה החלה המגמה הזאת וכיצד היא חדרה לעולם, כלומר אני רואה את השורש של כל הבעיות.

זה נוגע לי הרבה יותר חזק מאשר לאדם רגיל מפני שאני רואה תנועה לעבר תיקון העולם.

שאלה: היכן נמצא ה"מקום" שבו אתה מרגיש את החוויות?

תשובה: בתוך הרצון, הרצון אינו נמצא בתוך גוף האדם. אמנם אנו מרגישים את התוצאה מהרצונות שלנו בשינוי דופק, בלחץ הדם ושאר הפרמטרים אבל אלה רק סימנים חיצוניים.

מתוך שיעור וירטואלי 29.1.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest