דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / גזענות שחורה בישראל (חיים חדשים – 563)

גזענות שחורה בישראל (חיים חדשים – 563)

אין אפשרות להשוות בין העלייה מרוסיה לבין העלייה מאתיופיה, התרבויות הללו שונות לגמרי. העלייה מאתיופיה לא קיבלה בארץ תנאים שהתאימו למנטליות שלה. (שיחה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "החברה הישראלית: גזענות שחורה בישראל".

לצפייה/האזנה: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו

להורדת התוכנית: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו

תקציר השיחה:

אין אפשרות להשוות בין העלייה מרוסיה לבין העלייה מאתיופיה, התרבויות הללו שונות לגמרי. העלייה מאתיופיה לא קיבלה בארץ תנאים שהתאימו למנטליות שלה.

יש בארץ הרבה סטיגמות, אבל כלפי יוצאי אתיופיה זה הכי קיצוני. אי אפשר לטפל בבעיה הזו אם לא מתעלים מעל הארציות והחומריות, אם לא מתעלים אל "ואהבת לרעך כמוך".

אנחנו בהכחשה שיש אפליה, כי אם נכיר בה, זה יחייב אותנו לתקן את המצב. אנחנו מתקדמים להכרת הרע, לכך שלא נוכל להסתיר את הגזענות אלא לטפל בה מהשורש.

את הכוח להתמודד עם הגזענות תוכל לספק לנו רק חכמת הקבלה, שיטת החיבור, שיטת המעגל. באף מקום בעולם לא יודעים איך להתמודד עם הגזענות, הבעיה רק מחריפה מיום ליום. הפתרון היחיד היא שיטת "חכמת החיבור" על ידי המעגל, רק כך מממשים את "ואהבת לרעך כמוך".

בעדה האתיופית אין שום בעיה, יש בעיה בכל החברה הישראלית. אנחנו עוד לא יצרנו חברה שיכולה להיקרות עם ישראל. עוד לא בנינו פה עם. את קיבוץ הגלויות שיש כאן, צריך להעלות למצב שייחשב ל"עם ישראל", לאהבת הזולת. ישראל חייבת להיות מדינה לדוגמה, שאין בה גזענות, כי בעיה זו היא כלל-עולמית.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest