דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גוש מגן של המערכת הרוחנית

גוש מגן של המערכת הרוחנית

התורה מספרת לנו על איך לאט לאט מתארגנת מערכת רוחנית של ניהול האדם, שבה האור והרצון, שנברא על ידי הבורא, מתפשטים זה בתוך זה בחיבור ביניהם: "בינה" נכנסת לתוך "מלכות", ו"מלכות" נכנסת לתוך "בינה". נבנית מערכת הדדית.

כאשר "מלכות" נכנסת לתוך "בינה", כלומר הרצון נכנס לתוך האור, הוא מחליש בהדרגה את האור, וכתוצאה מזה מופיעות דרגות שונות שלו. כאשר "מלכות" מקבלת את האור לתוכה, היא בו זמנית בונה בתוכה כאלה מערכות, שבעתיד יעזרו לה להשיג את דרגתו.

לכן בתורה מתוארות אותן המסגרות שבהן האור יכול להתפשט בתוך הרצון והרצון יכול להידמות לאור.

לדוגמה, מה מסמל מותם של נדב ואביהו, בני אהרן?

אהרן, הוא הכוהן הגדול. הוא מסמל את אחד הגושים (הבלוקים) של מערכת ההנהגה, "ג"ר דבינה", שאין לו זכות להעביר דרכו את "אור החכמה".

בני אהרן, נדב ואביהו, שמסמלים את התכונות של אותה המערכת, רצו להוסיף לתוכה את אור החכמה, אך לא יכלו לסבול אותו ולכן "נקרעו" על ידי האור. יחד עם זה, אין זה מותה של המערכת, אלא יצירת גוש בטיחות שדרכו יעבור רק אותו כוח האור שיכול להעביר אהרן.

וזה נקרא "מות בני אהרן", כלומר אי קבלה ברצון הזה, בגוש (בבלוק) הזה של "אור החכמה", מאחר ולמטה לא יכול לעבור אור גדול יותר מאשר אותו האור שנמצא בדרגת "אהרן".

יוצא, שאהרן, זהו מסנן, שסוגר את הכניסה של האור למטה, מפני שהתחתונים אינם מסוגלים לקבל ולתפוס אותו. ואם מישהו ירצה לעלות לדרגה של "אור החכמה", הוא צריך לעלות לדרגת אהרן.

שאלה: כלומר, יותר לא יכולה להתבצע שבירה?

תשובתי: זו לא שבירה, אלא סיגול של מערכת הקשר של "אור" ו"רצון", שני כוחות של הבריאה שצריכים ליצור ביניהם כאלה חיי שיתוף (סימביוזה) של פעולות הדדיות, שיארגנו סינון נכון של האור והרצון מלמעלה למטה, כדי לאפשר לנשמות לעלות בצורה נכונה ממטה למעלה, להתרחב, להתפתח, ובאופן כזה להתמלא באור.

לכן נדב אביהו, אלה מערכות בטיחות שנוצרות דווקא בצורה כזאת ולא בצורה אחרת, ומארגנות מסגרות שבהן האור יכול להתפשט בתוך הרצון והרצון יכול להידמות לאור.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
פעולות פנימיות וההתגלות החיצונית שלהן
סילוק התכונות הלא מתוקנות
השליחות של נדב ואביהו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest