גורל זהה לכולם

שאלה: לדבריך בסיכומו של דבר הגורל של כולם יסתדר לטובה? אבל לכל אדם יש שורש נשמה משלו ודרך ההתקדמות אליו היא אישית לגמרי. איך עם זאת הגורל של כולם יכול להיות זהה?

תשובתי: מה שזהה לכולם, זה המאמץ הסגולי שצריך להיות בהתאמה לנשמה שלו, עם כל התכונות שמופיעות סביב הנשמה, כדי שהוא יממש את הפוטנציאל שלה, את המצב הסופי שלה במערכת הכללית של "אדם". כל זה מקושר הדדית בכזאת צורה, שלאף אחד אין עדיפות על פני אחרים.

בנשמה הכללית כולנו משיגים תיקון מלא לחלוטין. ולכן, מי שהאגואיזם אצלו גדול יותר, התיקון נעשה בדרך קשה יותר, ומי שהאגואיזם אצלו קטן יותר, אז כביכול יותר קל לו, אבל למעשה לא כך הדבר. הכול תלוי בעזרה שהוא מקבל. בסיכומו של דבר מתברר, שכולם ראויים ושווים לחלוטין. כמו במבנה של גוף האדם: אם הוא מושלם, אז לאף תא אין שום עדיפות על פני תא אחר. אבל אם מסלקים תא אחד, מופרת שלמות הגוף כולו.

לכן בעתיד אפילו לא כדאי לגעת בנושא הזה, מפני שבמצב הסופי כולם שווים ומושלמים לגמרי. וכדי להשתוקק לשלמות הזאת, לכל אחד ניתנים תנאים זהים לחלוטין: ככל שהאגואיזם גדול יותר, כך הדרישה לתיקון שלו גדולה יותר, וככל שהאגואיזם קטן יותר, כך גם הדרישות קטנות יותר. אבל למעשה כולם משיגים שלמות מלאה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 08.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest