דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / גבולות חופש הביטוי (חיים חדשים – 588)

גבולות חופש הביטוי (חיים חדשים – 588)

מדוע הגיעה החברה היום לשימוש מופרז בחופש הביטוי, איך ניתן ללמוד להשתמש נכון בחופש זה וכיצד מחנכים לביקורת חברתית מועילה? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "גבולות חופש הביטוי".

לצפייה/האזנה: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו

להורדת התוכנית: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו

תקציר השיחה:

בדורנו שחקנים, מוזיקאים ואמנים נחשבים לבעלי דעה נעלה, אך אין לכך שום הצדקה. כיום אנשים איבדו את גבולות הטעם הטוב, וכל מי שמתבטא בגסות יתרה, נחשב יותר. גם התקשורת מייצרת פרובוקציות, אפשר בהחלט לומר שעברנו את הגבול.

האנושות בנסיגה: בעבר השתוקקו לדעת יותר, כיום יש הכול, בני אדם זורמים כמו עדר. כיום אין טעם להגביל אנשים באופן מלאכותי, לסתום להם את הפה. יש להשקיע בחינוך והסברה. אי אפשר לעשות משהו מהיר, מעכשיו לעכשיו, אלא אך ורק בתהליך חינוכי כלל-חברתי. עלינו ללמוד שהיחס השלילי שלנו זה לזה מזיק לנו, בכל תחומי החיים. כולנו הרי קשורים ומקושרים.

כל אדם רוצה שיהיה לו טוב. מה שהוא לא יודע זה, שהטוב שלו תלוי בטוב של האחרים. אדם שיודע איך להשתמש נכון בחופש הביטוי שלו, יהיה מרכיב חיובי ביותר בחברה. הרי כל אחד הוא מיוחד, איש לא יכול לתרום לחברה מה שאחר יכול, לכן ההשתתפות של כולם היא חיונית ביותר למערכת.

היום הכול מבוסס על כוחניות ותו לא. מי שיותר חזק, ערמומי, עשיר – קונה לעצמו במה. הבעיה כיום היא לא בחופש הביטוי, אלא בכך שאיננו מחנכים את הציבור לקראת המחר. חייבת להיות ביקורת, ביקורת תבונתית, שנובעת מהכרת חוקי התפתחות האנושות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest