בתורה אין "זמן"

photo_rav_gh70_037.gif

שאלה: אני לא מבין באיזה מקום בתורה אנו נמצאים כעת. אנו יודעים שהיא מדברת עלינו, ושההיבט ההיסטורי של התורה הוא למעשה רוחני ואותו כולנו צריכים לעבור.

בהזדמנויות שונות אתה מציין שאנו "נמצאים" במקומות שונים של התורה. למשל, בשיחה על פרשת נוח אמרת כי אנחנו "נוח לפני המבול". ובשאלות של פרעה אמרת כי אנחנו עומדים למרגלות הר סיני וצריכים להתאחד על מנת לעלות מעליו. אז איפה בדיוק אנחנו נמצאים?

תשובה: בכל מקום.

אימות לכך תמצאו במאמרי בעל הסולם ורב"ש. "אין זמן בתורה" אלא, התורה מדברת על כל המצבים של האדם. העולם שלנו מצטייר כמסגרות של "מקום", "זמן" ו"תנועה". ברוחניות כל שלושת הממדים המגדירים את התמונה של העולם הזה, אינם!

לכן העולם הזה מוגדר ע"י הקבלה כדמיוני, חלומי. הוא מורגש בתוך החלק הכי רחוק של המלכות, הכי הפוך מתכונות הבורא. כל מצב שלנו כולל כנראה בתוכו כמה חלקים (זמנים) המתוארים בתורה.

פוסטים קודמים בנושא:

למה יש בתורה כל כך הרבה מילים שונות?

כל התורה – באדם אחד

איך לקרוא את התורה

על מה התורה מדברת?

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/zFBum

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest