דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / "בתוך עמי אנוכי יושבת"

"בתוך עמי אנוכי יושבת"

Laitman_2011-09-27_1336_w.jpg

שאלה: איך לשלב בצורה הנכונה את הפנימיות והחיצוניות בעבודה שלנו?

תשובתי: אנחנו מתבלבלים במה שחשוב יותר ומתרוצצים מאחד לשני. בכל פעם האדם חייב להחליט לעצמו בצורה ברורה, לֵמה לשייך יותר חשיבות. כל העניין כאן הוא בכוונה: מי יקבל את התוצאה מהיגיעה שלי? זה הדבר שצריך לברר.

שאלה: אנחנו כל הזמן עושים הפצה. מה כאן צריך להיות הדבר החשוב ביותר עבורי?

תשובתי: איך לעשות נחת רוח לבורא.

מכאן אפשר למתוח שרשרת שלמה של פעולות וכוונות ביניים. איך לעשות נחת רוח לבורא? עלינו להבין מה הוא רוצה. הוא רוצה בתיקון של הכלי, כדי להתגלות בתוכו. מה זה כלי מתוקן? מה בדיוק מתגלה בתוכו? "אור החכמה" שמתגלה ב"אור החסדים". וכל זה בתוך הרצון הכללי. כלומר, אני זקוק לרצון הכללי, שמתוקן ב"אור החסדים". אז הוא יהפוך להיות הכלי שבו יתלבש "אור החכמה". וזהו מצב של אין סוף, של גמר התיקון.

איפה אפשר למצוא את הרצון הזה? אצל כל שבעה מיליארד בני האדם שבעולם. איפה אפשר למצוא את "אור החסדים", את הלבוש הפנימי? זה אני בעצמי, כאשר הכלי שלי יגיע לדרגת "חפץ חסד" ויוכל למשוך את "אור החסדים" עבור כל העולם. ואז בתוכו יתלבש הבורא.

מה תפקידו של ישראל ומה התפקיד של אומות העולם בתהליך הזה? אומות העולם צריכים להשתוקק לחיים טובים, בגובה התפתחותם, ללא שום מיסטיקה. וישראל צריכים לספק לכולם את ההכרחיות. ישראל מעצמו נותן "אור חסדים" ובזה מאפשר לבורא לגלות את "אור החכמה", כלומר, להתגלות לכולם.

ישראל יכולים להביא את כל אומות העולם, קודם כל ל"צמצום א'", אחר כך לדרגת "חפץ חסד", שנמצאת מעל לאגו ואחר כך אפילו למצב של לקבל על מנת להשפיע.

שאלה: נניח, שבמסגרת ההפצה אני נפגש עם ראש הממשלה. האם אני צריך תחילה לבנות את כל השרשרת הזאת?

תשובתי: נאמר: "בתוך עמי אנוכי יושבת". דווקא בתוך העם ולא בממשלה. כך הוא החוק: לצורך התיקון אנחנו צריכים לפנות אל העם. אי אפשר להסתפק רק במדענים, בעשירים, ובמקבלי ההחלטות, הם לא מסוגלים להיות משענת לגילוי הבורא. ה"עושר" סותם להם את העיניים.

בקרב העם יש לנו עם מי לעבוד, ולאליטה אנחנו יכולים רק להסביר באופן הגיוני שכדאי לה להנהיג בחברה חינוך והשכלה אינטגרליים, מפני שזה גם באינטרסים שלהם. לכל אדם אנחנו פונים בהתאם לרצון שלו.

מתוך שיעור בנושא "תפקיד ישראל כלפי העולם", 09.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בתפקיד המקשרים
באמצע בין הבורא לבין העולם
התיקון הוא לא עבורנו, אלא עבור העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest