דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בתוך הקלידוסקופ של עולמות משתנים

בתוך הקלידוסקופ של עולמות משתנים

laitman_2009-05-xx_ny_4848_70.jpg

אפילו בלימוד תיאורית איינשטיין או הפיסיקה הקוונטית נדרשת גישה חדשנית, שם פועלת מתמטיקה שונה, תופעות שונות. על אחת כמה וכמה כשמדובר על העולם הרוחני, אנחנו זקוקים לחושים נוספים, כי חמישה חושים ושכל שפועל על פי אותו העיקרון אינם מספיקים לכך.

החושים הבהמיים שלנו מוגבלים, אך לאיזה כיוון צריך להרחיב אותם? – צריכים לפתח את הנקודה שבלב למימדים חדשים, ואז יחד עם האדם המוכר לך היטב בעולם הזה יהיה יצור נוסף. כבר קיים בך השורש שלו, צריך רק למשוך את האור העליון, כוח מיוחד שיפתח מתוך הזרע הרוחני, הגן הרוחני – אדם נוסף. דווקא הוא יקרא אדם! המקובלים גם קוראים לזה – נשמה. כשאתה תזדהה עימה, אז מתוך התכונות המשתנות הודות לעבודתך, תתחיל להשיג עולם השייך ליצור חדש הזה שפיתחת, ובעזרתו תוכל להשיג עליונות. הוא יקרא הנשמה שלך שנמצאת בעולם הרוחני. האדם הנוסף הזה יכול להתפתח בהדרגה כך שיכלול את הבריאה כולה. יש לו חושים, רצונות ואפשרויות בלתי מוגבלים!

נולדת בהמה שהגדילה במקצת את התווך שלה בעזרת טלסקופים ומשקפיים – אין יותר. השכל שלך לא התחלף, והוא פועל בהתאם לטבע שלו. לכן, בינתיים אנחנו שייכים לדרגת החי, והאדם הוא דמות רוחנית שתבנה צמוד אליך, שבתוכה כל תפיסתך יכולה להשתנות. במידה כזאת שממצב למצב, ממדרגה רוחנית אחת לשנייה, לא תכיר את עצמך – לא את עצמך ולא את עולמך שלפתע יתגלה לך! כל פעם לפתע תהיה לא כפי שהיית לפני י רגע, ולא תכיר את העולם סביבך – הכול יהיה חדש!

בניגוד לעולם הזה, כל החושים שלך ישתנו, המוח והלב. הם לא סתם יגדלו, אלא תשתנה לגמרי מערכת הקואורדינאטות, כל התפיסה תשתנה במידה כזאת, שמי שנמצא במדרגה תחתונה אינו יכול להבין את זה הנמצא מעליו. כפי שאתה עובד עם החושים שלך כדי לגלות את הטבע, כך גם שם, וזה נקרא "מדע הטבע" של הטבע. רק שכאן הוא טבע תחתון, גשמי, ואילו שם – עליון, רוחני. אך אותה גישה מדעית. כמובן שהמדענים בעולם שלנו לא יקבלו את הגישה, כיוון שהם פועלים רק בתוך חמשת החושים הגשמיים. לכן הם חושבים שזהו אינו מדע. ברור שכשאתה מוגבל על ידי תחום קליטה מזערי ומוכן לקבל רק אותו, אין על מה להתווכח איתך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש" 28.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest