דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / בשביל מה לצטט את המדענים?

בשביל מה לצטט את המדענים?

שאלה: בהפצה אנחנו משתמשים בחומרים של מדענים. הם בעצמם כותבים דברים נכונים. מה ההבדל בינינו לבינם? מה אנחנו מוסיפים למסר שלהם?

תשובתי: בעזרת המדענים השונים אנחנו מסבירים לאנושות את כל התמונה הכללית של המציאות שלנו: את ההתחלה, התהליך והסיום של התפתחות האגואיזם האנושי שבימינו הפך לגלובלי ודורש מאיתנו חיבור אינטגרלי.

אנחנו מסווגים את המדענים והמומחים לפי תחומים: ביולוגיה, זואולוגיה, גיאוגרפיה, מדעי המדינה, כלכלה… אלה אנשים מכובדים, בעלי מוניטין, והדעות שלהם לעיתים קרובות תואמות למסר שלנו. לכן אנחנו מפרסמים אותן באתרים שלנו, בחומרים שלנו. הרי זה עוזר לנו להעמיד יסוד יציב ולבסס עליו את החלק הנותר של ההסברים שלנו.

על בסיס הנתונים המדעיים, בעזרתם של המדענים, אנחנו סוללים את הדרך להמונים, לאנושות. כשהמדענים מאשרים את צדקתנו, הם מאפשרים לנו לספר על התהליכים הגלובליים, האינטגרליים, שמחייבים את האנושות לפעול.

כל מדען מוגבל בתחומו. הוא מתאר רק צד מסוים של התופעה, חלק מסוים מהתמונה, אך לצערנו, הוא אינו מראה אותה בשלמותה, בקנה מידה עולמי. ואילו אנחנו מדברים על חומר הבריאה, על הרצון ועל ההתפתחות המקיפה שלו על ידי האור. אנחנו לא מוגבלים על ידי מסגרות המדע המסורתי. מומחים מתחומים שונים בדרך כלל אינם מבינים זה את זה, ואילו אנחנו עוסקים במדע אחד, שלם ומורכב.

האנושות חילקה את הידע למקצועות נפרדים רק לפני כמה מאות שנים. עד אז לא הייתה קיימת חלוקה כזאת, והמדענים עסקו במחקרים בתחומים שונים. הם היו אנשי אשכולות אמיתיים. אך עם הזמן הידע האנושי התרחב עד כדי כך שאדם אחד כבר לא מסוגל לקלוט את כולו. לכן נאלצנו ליצור את החלוקה המלאכותית למדעים שונים.

אך חכמת הקבלה אינה מחלקת את הטבע ואת המציאות לחלקים. במעגל שלנו אנחנו קולטים מדענים מתחומים שונים, בין אם זה פיזיקה, ביולוגיה או כלכלה. אנחנו רוצים להראות לאנשים שהעולם "עגול", שהמשבר הנוכחי כולל את כולם, שהיום גם אנחנו צריכים להיות "עגולים" – להתחבר בינינו.

לכן אנחנו מושכים את המדענים למגרש שלנו. אך יחד עם זאת, רצוי שהמידע שלהם יתפשט באינטרנט ללא קשר אלינו. לאחר הכנס נתחיל לבנות מערכת מסיבית של הפצה וירטואלית, וכל הקבוצות שלנו בעולם כולו יתחילו בעבודה רצינית.

את הנתונים המדויקים של המדענים אנחנו צריכים להעביר לפסים רחבים יותר, כלליים יותר. למשל, היום מדברים המון על המשבר הכלכלי. אך למעשה, הכלכלה היא העתקה מהאגו שלנו. והבעיות שלה מעידות על המשבר שפוקד את כל תחומי הפעילות האנושית. אנחנו רוצים להביא את האנשים להכרת הרע הכללי, ולא להסתפק ב"בירורים" מקומיים. אנחנו רוצים להראות להם את הצורך בתיקון.

ולאחר מכן, כשאנחנו מדברים על הצעדים שצריך לבצע, האור נכנס לתמונה. הרי ההסברים לא מגיעים מהמדענים בלבד, אלא מאיתנו. אנחנו תיארנו את הגישה הכללית למה שקורה, התבססנו על מקורות אחרים, ואז, בזכות האור, האנשים פתאום מתחילים להבין שהחיים הטובים שהם משתוקקים אליהם – הם משהו אחר, ולא מה שהם חשבו קודם. מסתבר שחיים טובים הם השפעה, עלייה למימד אחר. ומה שיביא אותם לכך הוא דווקא האור ש"טמון" בתוך ההסברים שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 29.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
איך בונים סביבה?
חכמת הקבלה ושאר המדעים, הדת והפילוסופיה
כל המדעים חוקרים את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest