דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשביל מה הגלגל הזה מסתובב?

בשביל מה הגלגל הזה מסתובב?

laitman_2008-12-18_shest_w.jpg

"הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", סעיף כ': מסיבת חטא עץ הדעת, כבר עברה הנהגת הקיום של בני המציאות ממערכת הקדושה למערכת הס"א. וע"כ סדרי הקיום נמצאים מבולבלים מאוד. כי מרשעים יצא רשע, והם ממעטים השפע לבני העולם, מביאים ודאי חורבן ויסורים. ואם מרבים בשפע, נמצאים מביאים כוח הפרוד ביותר להמקבלים, ע"ד שאמרו ז"ל: "יש לו מנה רוצה מאתים, ויש לו מאתים רוצה ארבע מאות".

בטבע האדם ישנה רדיפה מתמדת אחר התענוגים, אך בזה הוא רק מגדיל את הרצון שלו ליהנות. כל החיים זה רדיפה אין סופית אחר התענוגים שאותם הוא אף פעם לא יכול להשׂיג. ואת אותו המילוי הקטן שהוא מקבל, ניתן רק כדי שהוא ימשיך לרוץ הלאה, בכך ירחיב את רצונותיו. נדמה לנו שאנחנו רצים אחר התענוגים, אך למעשה אנחנו רצים אחר רצון עוד יותר גדול! אנחנו נוגעים בו לשבריר שנייה, כדי שברגע הבא נרגיש שנחוץ לנו פי שניים יותר! ברגע שמרגישים לרגע קט תענוג, אנחנו מגדילים את הרצון שלנו פי שניים, התענוג עצמו הופך להיות לרצון. וכך עד לאכזבה ולייאוש ממש.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 19.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
להסיר את הכישוף מחיינו

One comment

  1. שלום הרב, בבקשה איך אדם לאחר שעבר את המחסום, ויודע על בטוח שהכל סביבו זה הבורא,איך מתקדמים הלאה ? מה אופן העבודה ? הרי מתגלה עביות גדולה מאוד , מה עושים ?? איך ממשיכים ?בבקשה , אתה היחיד שיכול לעזור. בבקשה. תודה מכל הלב,תודה 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest