דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשביל מה אנחנו צריכים כסף?

בשביל מה אנחנו צריכים כסף?

שאלה: כיצד הכסף קשור לרוחניות, וכיצד הוא מקדם אותנו?

תשובתי: הכסף הוא ה"כיסוי" על האגואיזם שלי. זהו הכוח שמאפשר לי לכסות את האגואיזם שלי, או למלא אותו, או להשתמש בו למילוי של האחרים. הכסף מאפשר לנו לעבוד עם האגואיזם, או לטובתו או כנגדו.

לכן בעולם האינטגרלי צריך להשתמש בכסף רק לצורך הקשר והחיבור בין בני האדם. האדם צריך להשאיר לעצמו רק את מה שהכרחי לקיומו, ואת כל שאר העודפים לתת ולפזר לתיקון העולם.

בדור העתיד, בעולם המתוקן, הכסף ייעלם. הרי אם אני אקבל מהסביבה את כל מה שנחוץ לי, בשביל מה אני צריך כסף? אם כל העולם יהיה מתוקן, ולכל אחד יספקו את מה שנחוץ לו, ולא יהיה לו צורך במילויים העודפים, אז בשביל הוא יצטרך כסף? – לא יישאר כל צורך בכסף.

יהיה צורך לווסת באיזושהי צורה את סחר החליפין, את ההעברה מחברה אחת לאחרת, מבית חרושת אחד לבית חרושת אחר, כדי לספק את הכול לכל העולם ולהשיג את הצורה המתוקנת והמושלמת. אך זה כבר לא יתבצע בשטרות של כסף. אנחנו נצטרך איכשהו לשנות את הקשר בינינו, ואנחנו נחשב אותו ב"כסף", אך זה כבר לא יהיה אותו הכסף שאנחנו משתמשים בו היום, אלא מידת ההשפעה בין אדם לאדם.

אם נעבור להשפעה, עדיין נצטרך "כסף", אך הוא ירכוש את הצורה של המסך, שנמדד לפי אותו החיבור שאליו הוא יוביל. "כמה שילמת?" – לפי המידה של אותו החיבור שהתגלה! והיום, המחיר ששולם נקבע לפי המידה שבה אני רוצה לקבל לעצמי ו"לקרוע" מהאחרים, ובכך לגרום לקרע בינינו.

מתוך שיעור בנושא כסף, 01.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"לכו ותתפרנסו זה מזה"
כמה עולה האהבה?
עולם ללא כסף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest