דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ב"שביל הזהב" להתעלות רוחנית

ב"שביל הזהב" להתעלות רוחנית

"לא תעשו עול במשפט במדה במשקל ובמשורה." ("ויקרא", פרשת "קדושים", פרק י"ט, פסוק ל"ה).

התורה מובילה את האדם למטרה, לכן, כל מה שהוא עושה מיועד רק כדי להתקדם עוד קצת בדרך הזאת.

איזון לא נכון של הקווים ימין ושמאל נקרא "עול במשפט". האיזון נמדד ב"במשקל ובמשורה", כלומר בתכונות האנושיות הפנימיות וביחסים החיצוניים של האנשים. לכן אתה צריך תמיד ללכת ב"קו אמצעי", ב"שביל הזהב", בכך שאתה מחבר נכון את הקווים ימין ושמאל.

"מאזני צדק אבני צדק איפת צדק והין צדק יהיה לכם אני יהוה אלהיכם אשר הוצאתי אתכם מארץ מצרים: ושמרתם את כל חקתי ואת כל משפטי ועשיתם אתם אני יהוה." ("ויקרא", פרשת "קדושים", פרק י"ט, פסוקים ל"ו – ל"ז).

כדי להפוך את הכוח האגואיסטי השלילי לכוח חיובי, כלומר להלביש את כוח השמאל (האגואיסטי) לימין (האלטרואיסטי) ולפעול במשותף, צריך לאזן אותם באופן מדויק. כלומר, ככל שיש ביד ימין שלך אלטרואיזם, תכונת השפעה ואהבה, במידה הזאת אתה יכול להשתמש באגו כדי לצרפו לתכונת ההשפעה.

הפעולה המשותפת הזאת יוצרת "קו אמצעי", שהוא הקובע ומהווה חיבור של שני הקווים.

ככל שאתה הולך ליתר חיבור, להשפעה, לאהבה, כך הבורא מגלה בך את האגו, כדי שיהיה מה לאזן. לכן, כל אחד שמתעלה, האגו שלו גדול יותר. זה מנוגד לגמרי להיגיון של העולם שלנו: נדמה לנו, שאם אנחנו מיתקנים, אז אנחנו הופכים להיות טובים יותר.

בעולם הרוחני האדם הולך בשני קווים, בזה שמייצב מהם "קו אמצעי", וכל הזמן נהייה טוב יותר ב"קו ימין", ורע יותר ב"קו שמאל". הוא כל הזמן עובר מקו אחד לקו שני, ואז פעם הוא נפלא ופעם הוא נורא, וכל זה כדי ללמוד לעבוד בחיבור נכון של שתי תכונות.

נאמר, "מאזני צדק אבני צדק איפת צדק והין צדק יהיה לכם". "צדק", זה "קו אמצעי", כלומר שילוב נכון של שתי תכונות.

הערה: בעולם שלנו על אדם אמיתי, נאמן ואמין, אומרים: "איזה אדם טוב, הוא לא אגואיסט! כל הזמן נמצא בהשפעה, כל הזמן חושב על אחרים".

תשובתי: אדם כזה פשוט עדיין לא מפותח ונאיבי, כמו ילד קטן. הוא עדיין לא אסף, לא הוציא את כל מה שיש בתוכו.

אנשים שהולכים בדרך רוחנית, סופגים את כל האגו האוניברסלי. הם מגלים בתוכם פוטנציאל אגואיסטי עצום, אבל הוא מוחזק תחת כיפת "מסך", ולכן הפוטנציאל הרוחני שלהם גם כן עצום. כי כל כוחות האגו מכוונים להשפעה לכיוון הרוחני.

לכן קשה מאוד לעלות במדרגות הרוחניות. האגו כל הזמן מושך כלפי מטה, ואילו אתה צריך למשוך את עצמך כלפי מעלה. ועל זה נאמר, שהכול יהיה מדוד אצלך באופן מדויק.

שאלה: האם המצבים האלה של מקובלים נראים לעין בלתי מזוינת?

תשובתי: המקובלים מציגים מצבים רוחניים כגשמיים, ולכן הם אינם נראים לאדם רגיל. אני יודע איזה טווח עצום של מצבים היה עובר המורה שלי, הרב"ש, במשך יממה, אבל אדם רגיל לא יבין את זה.

שאלה: מה הרגשת בזה? איך, בזה שמרגיש את האדם בכל ההתגלויות שלו, לא לשכוח, שלפניך מורה ענק?

תשובתי: זה שני צדדים של אותו מטבע: יחס לגוף ויחס לרוח. אני יכולתי בקלות להבדיל ביניהם, מפני שהגוף, זה מצב פיזי, ואני יודע כיצד לנהוג, מפני שאני במשהו קרוב לרפואה, גדלתי במשפחה של רופאים. אבל מה שנוגע לרוח, כאן אני השתדלתי לא להפריע.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
גֵרים, הם חלקי הנשמה
מפני שיבה תקום
אל תפנו אל הידענים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest