דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברשותו של היחיד

ברשותו של היחיד

רב"ש, איגרת מ"ב:

"מה שאם כן, כשכולם ביטלו את רשות עצמם, וכולם דאגו רק לתועלת הבורא, אם כן, אין כבר דעותיהם הפרטיים, שכל הפרטים התבטלו ונכנסו כולם לרשות היחיד."

ההתכללות, זה העיקר. ההתכללות מחזירה את ה"כלי" הכללי למצב המתוקן, ועוד יותר, מוסיפה לו עוצמה של פי תר"ך (620) פעמים. מה שקודם היה פשוט מחובר במערכת של אדם הראשון שלפני החטא, נעשה עכשיו לאחר החטא משהו הרבה יותר גדול. זה כבר לא ה"חומר" ולא ה"עפר" הראשוניים, אלא שהופך להיות דומה לבורא בכל דבר.

במושג של עוצמה של פי תר"ך פעמים, מדובר על התעלות איכותית, שלא ניתן לתאר במילים שלנו. אנחנו עוברים מעין סוג של "שכלול", עוברים מקטגוריה של נברא לבורא, מעלים את עצמנו לדרגת המאציל.

זה לא אומר, שמהיום אני מקיף בתפיסה שלי את כל העולם, לא מדובר כלל על העולם הזה, אלא על דרגות אחרות לגמרי. הדרגה הרוחנית הראשונה גדולה בצורה שאינה ניתנת למדידה מהעולם שלנו גם בגובה וגם בעוצמה.

והכול מושג רק על ידי התכללות, כאשר אני ממלא את החברים והחברים ממלאים אותי. אף אחד אינו יכול למלא את עצמו, אלא רק את האחרים, ורק מהם הוא יקבל את המילוי.

מתוך שיעור בנושא "הכנה לכנס בסנט פטרבורג", 05.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נכללים ברצון אחד
איך לחדור לתוך רצון זר?
התכללות הדדית, מה זה?

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Z0kHm

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest