ברכת הכהן

בספר הזוהר נאמר: "בשעה שהכהן פורשׂ את ידיו, השכינה שורה מעל לאצבעותיו, מפני שהבורא מסכים עם הכהן בברכות אלה. ישראל מתברך מלמעלה, מהשכינה, השורה מעל האצבעות, ומלמטה, מהכהן, האומר את הברכה".

ברכת הכהן היא פעולה מעניינת מאוד, הוא מתכסה בכיסוי מיוחד שנקרא "טלית", מחזיק בצורה מסוימת את הידיים ואומר: "יברכך ה'…", וכולי. יחד עם זאת, אסור להסתכל עליו, מפני שהכהן מגלם בפני עצמו את האור העליון, שאסור להסתכל עליו סתם כך, אלא רק דרך צמצום, מסך, אור חוזר, שמתקבל עם ההכנה בכוונה על מנת להשפיע. לכן כל הנוכחים משפילים את עיניהם. בפעולה הגשמית הזאת של העולם שלנו אין שום דבר, חוץ מרמז על המצב הרוחני הפנימי של האדם שמקבל אור ממצב יותר עליון.

נאמר: "בשעה שהכהן פורש את ידיו, השכינה שורה מעל לאצבעותיו". המצב הזה, כשהאור העליון עובר דרך כל תשע הספירות עד למלכות, כלומר דרך כל המצבים של "י – ק – ו – ק" של השם של הבורא, ובאופן כזה הוא מוטבע במלכות. והמלכות כבר מייצרת מעצמה אור חוזר, ויחד עם זה אומרים: "אמן". "אמן", אשר מסמל "אמת". המילה הזאת נמצאת בשימוש אצל כולם, אבל ספק אם מישהו מבין את משמעותה האמיתית. כשמלכות אומרת "אמן", זה אומר שהיא מקבלת את כל מה שיורד עליה מלמעלה, והופכת למקבלת מתשע הספירות הראשונות.

במילים אחרות, אם היא מוכנה לקבל על עצמה את תשע הספירות הראשונות, היא הופכת לנוקבא, לחלק הנקבי תחת תשע הספירות הראשונות, וזה מסמל את כל העם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 28.1.2015

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/gjrM1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest