דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברית נצחית עם התחדשות תמידית

ברית נצחית עם התחדשות תמידית

אפשר למצוא הרבה דוגמאות ציוריות שמשקפות את התהליך של ההתקרבות הרוחנית. למשל, שעון עם מטוטלת שמתנדנד מצד לצד. חצי עושה האדם ואת החצי השני עושה הבורא.

מהאדם נדרש רק להכין חיסרון, ובזה כל הבחירה שלו – להכין חיסרון על ידי הסביבה. ואז הבורא מתגלה לפי הסביבה הזאת, כי האור הוא קבוע ולא משתנה. אם האדם מכין את החיסרון במידה של עשר הספירות החדשות, שבהן מסוגל לגלות את האור העליון במדרגה החדשה, אז האור מתגלה.

יוצא, שהאדם כל הזמן מכין את החיסרון החדש ואז מגלה דרגה חדשה של האור העליון.

צריך לזכור, שהאור נמצא במנוחה מוחלטת, זה משהו קבוע וקיים ולא משתנה. לכן, הבורא מצידו תמיד שומר ומקיים את הברית עם האדם ואינו משנה את התנאים של הברית. ואילו האדם צריך כל הזמן לחדש את הברית.

בכל פעם הוא נוטה עם המטוטלת שלו, ועושה צעד קדימה, ועל ידי זה זוכה לגילוי הבורא, בזה שמתקרב אליו במקצת. ומכל ניסיון כזה הוא צריך להוציא התרשמות נכונה, כדי שכל העבודה שלו תהיה באותה המדרגה, איפה שהוא מצא את עצמו עכשיו בין שתי העליות או שתי הירידות, שתהיה למען המלך. כלומר היא צריכה ללכת בכיוון הקבוע, "למעלה מהדעת", בכוונה אחת להעריך את תכונת ההשפעה מעל לתכונת הקבלה. באופן כזה האדם מתקרב לבורא.

על זה נאמר: "על כל קרבנך תקריב מלח". קורבן מסמל התקרבות למלך, על ידי זה שכל פעם אתה שומר על הברית שלכם ומחדש אותה, עד שזוכה לגילוי.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 17.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רק קדימה, ואף צעד לאחור
ברית של עזרה הדדית
מתאמנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest