דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברית מילה לנשמה ספרדית

ברית מילה לנשמה ספרדית

שאלה מסביליה, ספרד: האם צריך לעשות ברית מילה ברמה הגשמית, כדי להרגיש את אותה הכוונה הרוחנית הפנימית, והאם האדם אינו מוגבל ברוחניות כשאינו מבצע פעולות גשמיות תואמות?

תשובתי: כבר הסברתי כל כך הרבה פעמים שפעולות פיזיות לא קובעות שום דבר ברוחניות. כל הבירורים וכל התיקונים מיושׂמים ביחסים בין בני אדם. קיימים בסך הכול שני תיקונים:

1) "להשפיע על מנת להשפיע" או "אל תעשה לחברך מה ששׂנוא עליך".

2) "לקבל על מנת להשפיע" או "ואהבת לרעך כמוך".

על ידי התיקון הראשון אנחנו משׂיגים את תכונת הבינה, השפעה ("חפץ חסד"), ועל ידי התיקון השני אנחנו משׂיגים את תכונת הכתר, הבורא. אלו הם שני שלבי התיקון שעליהם מדברת התורה כולה.

בהתאם לתיקונים האלו קיימים 613 "עצות וציוויים של התורה" ("עטין", "ופקודין"), כל אלו הן פעולות לתיקון הרצון. וכשמדובר על ברית מילה, הכוונה היא תיקון הרצון, איסור להשתמש בו לאחר ספירת היסוד שעליה מתבצע התיקון הזה. שום ניתוח פיזי לא יעזור לאדם להפוך לקדוש/משפיע. עלינו לחשוב על תיקונים פנימיים/רוחניים. אך כל אדם בהתאם למוצאו, יכול לקיים את המסורת שלו.

בעל הסולם, תיאר את החברה המתוקנת העתידית במאמר "הדור האחרון", הוא אמר שכל אחד יכול להישאר בדתו, זה לא מפריע להשׂגה הרוחנית. למרות שהמסורת היהודית נבדלת מהמסורת והמנהגים של האומות האחרות, בזה שהיא משקפת חוקים רוחניים אמיתיים, אך הביצוע החיצוני שלהם אינו עוזר כלל לתקן את הנשמה. זהו רק מנהג שנהוג לקיים בעולם הזה, כמו תרבות של עָם.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 28.11.2010

One comment

  1. האם היית מבטל עשיית ברית כי זו פעולה לא פשוטה ולעשות אותה רק כי היא מנהג זה לא הגיוני לכן האם בכל זאת יש לה כמובן רק פתח להתקדמות פנימית המכוונת דרך מצווה גשמית כזו או אחרת? כי בעולם הזה אין נשמה ללא גוף לכן לאותם רצונות עדיין יש גוף (הפעולה הגשמית)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest