ברית לנצחיות

רב"ש, מתוך מאמר "אתם נצבים היום כולכם":

"ואומר, אני עושה את שלי, וה' מה שהוא רוצה לתת לי אני מסכים, ואין לי שום בקורת. אז הוא זוכה לכריתת ברית, כנ"ל. זאת אומרת, שהקשר נשאר לתמידות, משום שה' כרת ברית עמו לנצחיות."

כריתת ברית עם הבורא ובין החברים, זהו תנאי מאוד חשוב בעבודה שלנו, מפני שקודם כל זה מזרז את הזמן. הסביבה מתחייבת כלפיי, ואני מתחייב כלפי הסביבה. ואז אפילו שנעלם לי הרצון, אני אהיה חייב להמשיך בעבודה. דווקא לשם כך מיועדת הברית.

את הברית כורתים לאותם המקרים והמצבים, כאשר אנחנו לא רוצים לקיים את הקשר. ובזמנים כאלה, כאשר אין לנו נטייה, משיכה ודחף לבצע פעולות שמקדמות אותנו בדרך, אז הסכם הברית צריך לעבוד, דווקא בזמן הירידות.

אז יוצא, שאדם חייב לפעול, למרות הכול. הוא מקבל תמיכה מהסביבה, כאילו שמקודם השקיע כסף באיזו קרן, ועכשיו מקבל אותו חזרה. ברית, זה הסכם על אחריות הדדית.

כאשר הוא מסוגל, כלומר, במצבים של עלייה, אז הוא משקיע מעצמו, מביא לכולם התרוממות רוח וחשיבות המטרה. וכאשר הוא לא מסוגל לכך, כשנמצא בירידה, הוא מקבל חזרה את מה שהשקיע. זה עובד כמו מצבר שצובר אנרגיה ואחר כך נותן חזרה, מתמלא זה מזה. זה עוזר לאדם כמו מיישר של זרם חילופי, שמעביר אפילו מצבים של מינוס לפלוס, לעבודה חיובית, ל"זרם ישר".

"אתם ניצבים היום כולכם" מסמל, שהעליות והירידות של כל אדם, וכמו כן העליות והירידות ביחסים בין בני האדם, ובין האדם לבורא, את כל זה צריך "ליישר" כך, כדי שייעשה מצב אחד קבוע.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, "אתם נצבים היום כולכם", 25.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להעביר את כל המינוסים לפלוס
ברית ב"אור חוזר"
ברית חברים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/bOmpg

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest