דף הבית / חינוך, ילדים / בריחה מהעדר חלופה

בריחה מהעדר חלופה

מחקר: היעדר חלופות (אלטרנטיבות) מקשה על הבחירה, גם בפוליטיקה וגם בסופרמרקט. מגוון יותר מדי רחב של אפשרויות גם כן יכול ליצור בעיות. הפוליטיקאים והיצרנים אינם צודקים בכך ששואפים לבטל את התחרותיות: היעדר הבחירה מגביר את הרצון של הצרכן להבין אפשרויות אחרות או לדחות את הבחירה.

לכן, היעדר חלופות יכול להקטין את ההסתברות לבחירת המוצר שלכם. אולם עודף של אפשרויות אינו מדכא את הצרכן. יש צורך בבחירה, אך לא גדולה. האפקט הזה פועל בעיתונות: אם נכפית עליך נקודת מבט אחת, נוצר הרצון להתעניין לשֵם מה זה נעשה. אם בטקסט מוצגות עמדות שונות, אז יש אמון רב יותר כלפי המחבר.

תגובתי: חכמת הקבלה בוחנת את כל האפשרויות של התפתחות האדם והחברה, ומלמדת אותנו כיצד להגיע בעצמנו לתוצאה הנכונה היחידה, מפני שהיא נובעת מתוכנית הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
מדוע הפרסומת עובדת?
מעידן של צריכה לעידן של מודעות
ושוב על ההכרחיות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/lfzOq

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest