דף הבית / אהבה / בריאה שנבראה על ידי כוח האהבה

בריאה שנבראה על ידי כוח האהבה

צריך לצפות להשיג בכנס את גמר התיקון, כדי לעשות בכל לבך ונפשך נחת רוח לכל העולם, באהבה חלוטה ואין סופית!

שאלה: אבל אם אני בא לכנס עם ציפיות להצלחה גדולה, אז בזה אני מצית את הרצון לקבל שלי והוא מתחיל לעבוד בכיוון ההפוך. איך אני יכול להתגבר על זה?

תשובתי: זה נכון שהרצון לקבל שלנו עובד בצורה הפוכה. אנחנו רוצים ליהנות, לקבל תענוג בתוך הרצון לקבל שלנו. לקבל תענוג וליהנות, זוהי מטרת הבריאה! לכן הבורא ברא את הרצון לקבל.

אם נסתכל על הבריאה הזאת מהצד, לא מהעולם הזה ולא מהעולם הרוחני, אז נראה, שיש בה רצון לקבל שנברא, נבנה ונוצר בכזאת צורה, שהוא יכול ליהנות רק מאהבה. כי הוא נוצר על ידי כוח האהבה! לכן הוא לא מסוגל ליהנות בשום אופן אחר. אפילו שזה יהיה אחוז אחד של אהבה, אז לפחות הוא ייהנה באחוז האחד הזה, אבל לא בשום צורה אחרת.

אנחנו בעולם שלנו גם כן תופסים קצת מאותו הרצון, אותו התענוג, כאשר אנו גדלים כחיות קטנות. ההורים, החברה, נותנים לנו להרגיש קצת מהאהבה כזאת, ועד גבול מסוים אנחנו גדלים ומוקפים בכזאת אהבה.

כדי ליהנות מהאהבה אתה צריך להרגיש אותה, לגלותה. אתה צריך לפתוח את עצמך לאהבה הזאת. כלומר, לשם כך, אתה צריך בעצמך לאהוב! אהבה אינה יכולה להיות חד סטרית, דבר כזה קיים רק בעולם הגשמי. אהבה רוחנית, זו אהבה הדדית, שבה שניהם נמצאים זה בתוך זה, בתוך הרצונות של האחר. למלא את הרצונות אחד של השני, זה נקרא לאהוב.

לכן אין לך ברירה, אלא רק להשיג כזה מצב שבו אתה תמלא את הזולת. על ידי זה אתה תפתח את עצמך, כדי לגלות ולהרגיש את האהבה הזאת. לפתוח בפני מישהו את ה"כלי" שלך, זה נקרא לאהוב מישהו. אם הודות לאהבה, אתה פתחת בפני מישהו את ה"כלי" שלך, אתה קיבלת בתוכו את האהבה הזאת, זה נקרא שהתמלאת ב"אור ישר" המלובש ב"אור חוזר".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 03.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חסרה רק אהבה
אהבה במתנה לנברא
להשפעה אין הגבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest