דף הבית / המשבר ופתרונו / ברוכים הבאים אל הדיכאון הגלובלי

ברוכים הבאים אל הדיכאון הגלובלי

מאמר דעה של Michael Delyagin, דוקטור לכלכלה:

עולם העסקים הגלובלי שואף לשליטה, שתספק לו מונופוליזם ודרכו רווחים עודפים. הוא ולא אחר מהווה את המקור והסיבה למשבר הגלובלי: הוא עיצב מונופולים בסדר גודל עולמי, שהחלו להרקיב. עולם העסקים הגלובלי חופשי מאחריות, כיוון שאין לו בוחרים ולא משלמי מיסים.

עולם העסקים הגלובלי הפך להיות גדול מהרבה מדינות, ובזכות טבעו מחייה את עיקרון האפקטיביות מנקודת מבטה של החברה (הפירמה) ולא מנקודת מבטה של הבחירה. בהתאם לעיקרון הזה, כל מי שלא משתתף ישירות בייצור רווח, חייב הפסיק לצרוך וחייב להיות מושמד.

קודם כל, מדובר במעמד הביניים של המדינות המפותחות. ואילו השוק המודרני ללא הביקוש של מעמד הביניים, הופך לכלכלה מאוד ריכוזית. ואילו הדמוקרטיה ללא מעמד הביניים הופכת להיות לדיקטטורה אינפורמטיבית, המבוססת על "שטיפת מוח" חריפה. המגמה מביאה את העולם בדיוק לזה – לימי הביניים החדשים, בינתיים עוד ממוחשבים…

העמסת האחריות להתגברות על המשבר הגלובלי על מי שייצר אותו, גורמת להחרפתו ולתוצאות הרסניות ביותר. ברוכים הבאים אל הדיכאון הגלובלי.

התייחסותי: אם חושבים בצורה גשמית, כולם מגיעים לאותה מסקנה, שאין פתרון. זאת מפני שיוצאים מתוך התכונות, הרגשות והשכל שניתנו להם על ידי הטבע. אולם יש תכונות, רגשות ושכל, שהם מעל לטבע הגשמי, אפשר להשיג אותם, ודווקא לכך דוחף אותנו המשבר. יש פתרון!

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר, הוא אחד מה"זרועות" של מפלצת הגלובליזציה
המשבר העולמי: פרספקטיבות
המעמד השולט הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest