דף הבית / קבלה ומדע / טבע / בקשר עם הטבע

בקשר עם הטבע

שאלה: מה צריכים להיות היחסים שלנו עם הטבע?

תשובתי: אנחנו צריכים ללמוד את החוק העיקרי שלו: תכונה של קשר הדדי. בשפה ארצית, אנחנו מדברים על אהבה והשפעה. אנחנו קיימים כמו במעטפת, בתוך הטבע הדומם, הצומח והחי. הדבר היחיד שהאדם צריך לעשות, זה להפוך להיות מקושר אינטגרלית ובאופן מלא איתו. כי מערכת אינטגרלית מוחלטת, זה כל האנושות, פלוס דרגות דומם, צומח וחי. במקרה כזה אנחנו משיגים תמונה שלמה של הבנה, הרגשה וגילוי של כל הטבע, כלומר השגת הבורא.

שאלה: מה זה הקשר עם הטבע הדומם?

תשובתי: זה כשאני פועל בטבע, בדיוק כמו כל שאר החיות. אני לא משמיד שום דבר סתם כך, לא עושה פעולות שאין בהן צורך, אלא משתמש בעולם הסובב רק במידה שבה אני צריך להתקיים בו מבחינה פיזית, ואת כל האנרגיה המוסרית והפנימית שלי, אני מכוון לחיבור עם החוק הכללי של הטבע, חוק ההשפעה ההדדית, של קשר ואהבה הדדיים.

כשאני משפיע ומקבל, אני משתף פעולה באופן הדדי עם כל מה שסובב אותי, כחלק שווה, ובשום אופן איני מבליט את עצמי, אלא רק מכוון לאהבה והשפעה. כלומר, אני לא משיג דבר מעבר למה שהכרחי לי. אם אני עוסק בחדירה פנימית לתוך הטבע, וזאת צריך לעשות כל אדם, אז לא נשאר לי רצון לבצע בעולם הזה דבר שלא יביא שום תועלת. הדבר היחיד שאני זקוק לו, זה להחזיק את עצמי במצב פיזי נורמלי, ואת כל השאר עליי לכוון רק לקשר עם הכוח העליון של הטבע, שנקרא בורא.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 10.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest