דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקשה שקרית לדבר האמיתי ביותר

בקשה שקרית לדבר האמיתי ביותר

בהתחלה אין לך רצון נכון לרוחניות, ואפילו שאתה צועק שאתה רוצה להשפיע, בינתיים, אתה כמו ילד שדורש משהו שבעצמו אינו יודע. יש צורך לארגן את הדרישה הזאת. מפני שההתפתחות שלנו היא הדרגתית ודורשת פעולות נכונות, מדויקות ביותר.

הרצונות שאינם יכולים להיתקן בעצמם, מיתקנים בבת אחת, והם נקראים "אומות העולם". אבל הרצון לבורא ("ישראל") שצריך לגדול בהכרה ובהבנה, מיתקן בהדרגה, מפני שכל הזמן דורש שכל יותר ויותר גדול, רגש, אמנות ראייה של המערכת הכללית, ועל בסיס כל זה בונה את עצמו מבפנים.

לכן תיקונו נעשה בהדרגה. בצורה כזאת אנחנו מתקדמים: נופלים, ואחר כך שוב עולים ומתקדמים, מקבלים צורה מהעליון.

לשם כך נוצרו כל המדרגות מלמעלה למטה. ועכשיו, כשאני נמצא במדרגה התחתונה, אני יכול לבקש אפילו בצורה מזויפת. אבל אם השקר שלי מתאים לפער בין שתי המדרגות: העליונה והתחתונה, אז הוא מתקבל! אני צועק כמו ילד, לא מבין מה אני צריך. אבל זה נחשב לפגם שלי, מפני שנובע מתוך ההסתרה של המדרגה העליונה, מתוך הפער בין המדרגות. ולכן הצעקה השקרית שלי, בהתחשב בחוסר ידיעה, מתקבלת כאמיתית.

בעצם אני מבקש לקבל, אבל נדמה לי שאני מבקש להשפיע. נראה לי שאני רוצה להשפיע, אני מעביר את כולי לרשות הקבוצה ומוכן להכול. ויתכן שאני בעצמי מרגיש בפנים שזהו שקר, ויתכן שאפילו איני מרגיש. אבל כל זה נחשב ליגיעה – כלומר, אני עושה כל מה שאני מסוגל. וזה מספיק כדי להעלות מ"ן: יגעת ומצאת.

אף על פי שאני אפילו לא יודע מה אני אקבל בתגובה לבקשתי ומה יהיה איתי. זה מגיע כמציאה אמיתית שקודם לא יכולתי לתאר לעצמי, ופתאום אני מוצא. בתגובה אני מקבל רצונות דהשפעה אמיתיים. אבל אני לא ביקשתי להשפיע! עכשיו אני רואה באמת עד כמה שקרית הייתה בקשתי.

אבל זה לא היה שקר, מפני שבהתאם למדרגה שלי אני עשיתי את כל מה שיכולתי, ובצעקה הזאת פעלתי בכל 100%, האמנתי שאני באמת צועק. רק כלפי המדרגה העליונה זה היה שקר. מה לעשות, זה הפער בין המדרגות שנבראו לפניי. לכן זה נלקח בחשבון ומותר לי לצעוק בצורה שקרית, אם השקר שלי זאת האמת כלפי המדרגה התחתונה. היא נחשבת כשקר רק כלפי המדרגה העליונה.

וכך קורה תמיד, בכל המדרגות. אתה יכול לבקש תמיד מתוך מצבך ולקבל תשובה מתוך מצב יותר גבוה. אבל, האם יוצא שאתה מקבל לא את מה שביקשת? – לא, אתה תקבל בדיוק את מה שביקשת – עד כמה שהיית מסוגל לבקש וידעת משהו על המדרגה העליונה. כפי שתיארת לעצמך, כך גם עשית, ויותר מזה לא דורשים ממך.

כמו בעולמנו, אם התינוק שלך דורש ממך, אז אתה חייב לתת לו את מה שנחוץ לו. מדוע חייב? מפני שאתה האבא שלו!

מתוך שיעור על פי "תלמוד עשר הספירות", 29.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
צעדים ראשונים של תינוק בעולם הרוחני
אל תפנה את גבך אל האור
לרשעים אמת משלהם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest