דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקשה מהאור לחזור

בקשה מהאור לחזור

2012-02-24_5470_w.jpg

כנס בצרפת. שיעור מס' 2.

שאלה: איך אפשר לתקן את הקשר השלילי בין בני האדם לקשר חיובי?

תשובתי: בזה כל הבעיה: איך לתקן קשר שלילי בינינו לחיובי. אם היינו מצליחים לסדר ולקבוע קשר חיובי, אז היינו מרגישים בינינו את הכוח העליון, ובמקום המציאות של היום, היינו רואים מציאות שמלאה כולה באור, בהשפעה. אלה היו חיים במימד אחר, רוחני.

אבל אנחנו נמצאים בשבירה כלפי המצב השלם הזה, בצורה הפוכה אליו. כל העבודה שלנו היא לבוא מהמצב השבור למצב השלם.

heb_o_rav_2014-05-09_lesson_congress_n2_pic21

בתחילת הבריאה נברא כלי אחד שהתמלא באור. המצב הזה נקרא "עולם אין סוף". אבל אלה שנמצאים בעולם הזה אינם מרגישים את עצמם כקיימים, מפני שהאור מדכא את כל ההבדלים ולא נותן להרגיש שום דבר. מהסיבה הזאת נוצרת השבירה, וכל הנמצאים שם מגלים שיותר אין אור. האור נעלם מהעולם הזה, הסתלק, והעולם נשאר ריק. ועכשיו כל חלקי הבריאה הופכים להיות אגואיסטיים, מתגלה ביניהם האגו!

אנחנו צריכים להחזיר את האור חזרה כדי שהוא שוב ימלא את העולם. זוהי המטרה שלנו וזה יסמל את המצב של גמר התיקון. אבל בשל ההבדל בין שני המצבים הללו, אנחנו עוברים ממדרגה שלילית לכזאת מדרגה חיובית, שבה אנחנו מתחילים להבין ולהרגיש את הכוח העליון, את הבורא.

במצב הראשון אנחנו היינו מדוכאים ובכלל לא הרגשנו את עצמנו, היינו מלאים לגמרי באור העליון, כמו אדם שיכור שהשתכר עד איבוד ההכרה ולא מבין מה קורה איתו. במצב השני אנחנו נמצאים עכשיו ומתחילים להרגיש עד כמה האור חסר לנו, כמה חסר לנו הקשר הנכון בינינו. זהו אותו המשבר שהעולם חווה בימים אלה. האור נעלם בהדרגה ועכשיו אנחנו מתחילים להרגיש שאנו שוקעים בתוך חשכה.

והמצב הבא שלנו זה התחלת התיקון, שבזה אנחנו מחזירים את האור למקום במידה שהנשמות שלנו תהינה מוכנות לקבל אותו ולמשוך אותו חזרה, במידה שאנחנו דורשים מהבורא להיות יחד איתנו.

אנחנו צריכים לפנות עבורו מקום, ולשם כך צריכים לסלק את האגו שלנו שתופס את כל חלל החיוּת שלנו, צריך לדכא אותו. לכן כולנו יחד נכנסים למרכז הקבוצה, שבו בונים יחסים זה עם זה הדומים לאור. ובהתאם להידמות והשתוות הזאת האור חוזר לתוך החיבור שלנו, לפי חוק השתוות הצורה בין האור והכלי.

את כל זה קל מאוד להבין וקשה בצורה בלתי רגילה לבצע.

מתוך שיעור שני בכנס צרפת, 10.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חיבור למען החיים
חיים נצחיים בתוך החיבור האינטגרלי
במה הסתיים הוויכוח בין אברהם לנימרוד?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest