דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקשה כפולה ותשובה כפולה

בקשה כפולה ותשובה כפולה

אפילו שאנחנו נמצאים תחת השליטה של הכוחות האגואיסטיים ("קליפות"), אנחנו מסוגלים לעורר את העליון. ב"קליפה" נמצא רק מי שהתעוררה בו "נקודה שבלב" – הנקודה הפוטנציאלית להתקשרות עם הבורא, אבל הכוונה שלו עדיין לעצמו. הוא פונה לבורא עם אותן הכוונות שעדיין לעצמו, לכן הוא נחשב שנמצא ב"קליפות".

בהתאם למידת הכוח שהוא מקבל כדי לפנות לבורא ועדיין נמצא בכל זאת מכוון לתועלת עצמו, בהתאם לכך הוא נמצא ב"קליפה" יותר גדולה. לכן כתוב, "כל הגדול מחברו יצרו גדול ממנו". הרשעים הגדולים, ה"קליפות" הגדולות, שעליהם מדובר בתורה – בלעם, בלק, פרעה (הקליפה הכללית), המן, אחשוורוש, שבעת העמים שנמצאים בארץ ישראל לפני בואם של יהודים – כל התכונות הללו מתעוררות בתוך האדם בהתאם לדרגה שלו. במידה שהאדם נמצא ב"קליפה" יותר גדולה, כנגד זה הוא זוכה ל"קדושה" יותר גדולה.

העלייה מתחילה מזה שמתעוררת באדם "נקודה שבלב", והיא נמצאת בשבי של ה"קליפות", זאת אומרת, בכוונה על מנת לקבל לעצמו. ולמרות הכוונה האגואיסטית על מנת לקבל, שה"נקודה שבלב" נמצאת לא מתוך רצונה, היא מעלה תפילה, מ"ן. ואף על פי שהתפילה היא אגואיסטית, היא בכל זאת מ"ן דתחתון של הקליפה הזאת שמעוררת את הדרגה העליונה יותר לפעולה. ואז העליון לוקח את המ"ן הזה ומתחיל לעבוד עליו ומעלה את המ"ן שלו, וכך מדרגה אחר מדרגה, עד אין סוף. אבל אנחנו לומדים רק על שלוש מדרגות: תחתון, עליון ועלי עליון. וכל היתר פועלים באותה הצורה.

השלישייה הזאת פועלת כל הזמן: תחתון, עליון ועלי עליון. התחתון נמצא בקליפה, והעליון שמרגיש את הצער של התחתון ויודע לתרגם אותו נכון, מעבד את המ"ן המקולקל שלו למ"ן המתוקן, ומעלה לעלי עליון שנמצא בקדושה ללא שום קשר עם התחתון המקולקל. ולכן, בעלי עליון כבר יש את כל האור וכל הכוח לטפל בתחתון.

העליון מעלה את עצמו לעלי עליון עם מ"ן כפול: המ"ן של התחתון והתגובה שלו למ"ן הזה. לכן העלי עליון נותן לו פי שניים: גדלות, שהוא צריך בשביל לטפל בתחתון. כאשר הוא מגיע לגדלות, הוא כבר יכול לטפל בתחתון המקולקל. וכך יוצא שה"בכור", שהוא נקרא "הפרצוף העליון", נוטל פי שניים מהעלי עליון: את חלקו ואת החלק עבור התחתון המקולקל. כך עובדת כל השרשרת הזאת.

זאת הפעולה היחידה שקיימת בתיקון שלנו ומוציאה אותנו מה"קליפות". לכן, התנאי הראשון הוא התפילה. כל העבודה הרוחנית שלנו, כל המציאות שאנחנו מרגישים, מסודרת ומוכנה כדי לעזור לנו להעלות מ"ן לעליון. אין שום דבר חוץ מהבקשה שלנו. כי אנחנו נטולי כל אפשרות ויכולת לעשות פעולות כלשהן, חוץ מההזדמנות לבקש. ודווקא על זה אנחנו שוכחים.

לבסוף אנחנו נבין ש"אין עוד מלבדו", שהבורא טוב ומיטיב, שיש כוח אחד שפועל במציאות, שעליו נאמר "אני ראשון ואני אחרון". וכל זה כדי שבכל רגע אנחנו נוכל לגלות את הבקשה שלנו.

והבקשה של התחתון צריכה להיות מסודרת נכון, בעל מנת להשפיע. אם אנחנו מבקשים בשביל עצמנו, אנחנו נמצאים ב"קליפות", תחת שליטתם של הכוחות האגואיסטיים. ואם אנחנו ממשיכים לבקש לעצמנו, אנחנו ניכנס עוד יותר ויותר עמוק ל"קליפה".

כל הבקשות שלנו, אפילו מהמצבים הכי נבזיים, הן בכל זאת עולות למעלה, כל החסרונות, השאלה היא רק באיזו צורה. אם הבקשות לא בהשתוות הצורה עם העליון, הן בכל זאת מתקבלות ובכל זאת משפיעות על המערכת, על ההתפתחות שלה. אבל במקרה זה מתגברים הכוחות שמחייבים אותנו לשבור את עצמנו ולראות שהעולם הוא רע וחשוך. אנחנו מתקדמים, אך בדרך ייסורים, "בעיתו".

אם הבקשות שלנו הולכות בהתאם לרצון העליון, אז הן מעוררות את כל מדרגות התיקון לעלות עד אין סוף ולהוריד לנו את האור החדש, שיברר, יתקן וימלא את ה"כלים" שלנו בעל מנת להשפיע. ואז אנחנו נתקדם בדרך "אחישנה".

מתוך ההכנה לשיעור, 22.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כל עבודה חייבת להסתיים בתפילה
איך משקר כפול נולדת אמת
"עשה את רצונו כרצונך"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest