דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקבוצה תמצא את הבורא

בקבוצה תמצא את הבורא

שאלה: איך אני יכול להגיע לבורא אם בעצם אין לי רצון כזה?

תשובתי: "הבורא" בשבילך – זה הכלי הכללי של כל הנשמות שאתה משפיע להן. נאמר: "בתוך עמי אנוכי יושבת". בתוך הכלי הזה, שמתגלה לך במלואו, אתה מגלה את הבורא.

הבורא הוא לא איזושהי אישיות שנמצאת מחוץ לתגובה שלך כלפי הכלי הכללי. אין לו צורה ודמות, אן לו ישות מעבר למה שאתה מגלה בתוך הכלי הכללי.

הבורא בשבילך – זאת הקבוצה. אם אתה מגלה את הקשר בין החברים – בתוך הקשר הכללי הזה אתה מגלה את הבורא, מלשון "בוא וראה". רק אז אתה מסוגל לראות אותו.

ועד אז הוא לא קיים. עכשיו הבורא לא קיים מבחינתך. הרי נאמר שאין לדיין אלא מה שעיניו רואות. אסור לנו לדמיין לעצמנו משהו שיוצא מעבר לגבולות התפיסה הריאלית. אתה תגלה את הבורא רק כאשר תגיע לקשר ההדדי הכולל, והקשר הזה הוא הכלי שמתפעל מההשפעה ההדדית.

ובכלי הזה יתגלה האור. זה לא משהו מופשט, אלא הכלי בעצמו מתחיל להרגיש את הויברציות של הרצון להשפיע. ה"ויברציה" הזאת היא האור. כל אחד רוצה להשפיע לאחרים, כל אחד מחובר לאחרים, ולכן כל אחד, כל חלק, ממלא את האחרים. ההשפעה הזאת מרצון לרצון נקראת "אור".

אם כן, האור שבתוך הפרצוף הוא מידות ההתפעלות של הרצון. אין אור ללא כלי. הכלי עצמו, כשהוא מתחיל להשפיע, הופך לאור. והבורא הוא כללות ההשפעה שמתגלה בכלי, בקבוצה.

כל העבודה שלנו בקבוצה מביאה אותנו לאותם התנאים שמאפשרים לנו לגלות ולהשיג את הבורא. זה לא שאני עובר מהקבוצה לבורא, כמו מחדר אחד לחדר שני. אלא הקבוצה היא הכלי שבו אני מגלה את הכול: את האור העליון (ההשפעה ההדדית) ואת כללות האור הזה, שנקראת הבורא.

הכול מתגלה בכלי של החיבור, על פני השבירה. אין שום מקום אחר. גם עכשיו אנחנו נמצאים בזה. אין מציאות אחרת חוץ מהרצון לקבל שעובר מצבים שונים. נדמה לו שהוא מפורד, שבור, מחובר בצורות שונות, אבל כל זה קורה בתוך הרצון לקבל עצמו. אם הוא מחובר יותר, הוא מרגיש את הבורא, ואם הוא מחובר פחות, הוא מרגיש רק איזושהי הארה קטנה. אבל כך או אחרת, תמיד מדובר על הרצון לקבל ועל מה שהוא מרגיש.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 24.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא קרוב מאוד!
היכן למצוא את הבורא?
קשרים נסתרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest