דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בציפייה לנס הגילוי

בציפייה לנס הגילוי

שאלה: מדוע אדם יכול ללמוד שנים מבלי להשיג תפילה, בקשה לתיקון?

תשובתי: אנחנו רואים שהתפתחות הטבע הדומם, הצומח, החי וגם האדם נמשכה בכללות מיליארדי שנים. אומרים שכל היקום נוצר לפני קרוב ל-15 מיליארד שנה. כדור הארץ קיים כ-5 מיליארד שנה. בני האדם הראשונים הופיעו על פני כדור הארץ לפני 200,000 שנה. האדם התחיל את התיקון הרוחני שלו, החל מאדם הראשון, לפני 5770 שנה.

התהליכים האלה אינם נמתחים סתם כך על ציר הזמן. קיים כאן סדר מסוים של גילוי השבירה ותיקונה. וכשאנחנו מסתכלים על ההתפתחות הזאת, עלינו להבין שהיא דורשת ביצוע של המון פעולות בתוך המלכות, כדי שיתרחש בה איזשהו שינוי מוחשי.

לכן, על אף שאנחנו מאוד רוצים להשיג את המטרה כמה שיותר מהר, ורוצים לגלות אותה כבר עכשיו, הרגע, בכל שלמותה, יחד עם זאת עלינו להתאזר בהמון סבלנות. ולמרות הכול, משנייה לשנייה צריך לצפות לביאת המשיח, לכוח הכללי שיתקן אותנו ויסיים את כל התיקון.

אך הימים עוברים בזה אחר זה, ובכל יום חדש שמגיע מתבצעים בנו תיקונים, יום ולילה, שמתחברים יחד, וכך אנחנו מתקדמים. כלומר, צריך להבין שבמלכות דאין-סוף, שאותה אנחנו מגלים, קיימות המון פעולות, ושהגילוי שלהן צריך להתבצע בשלבים ובהדרגה.

איננו מסוגלים להבין ולהרגיש מייד בפעם אחת את העומק של הכלי (הרצון), של הבורא שמתגלה. תחשבו לאיזה גילוי אנחנו מכינים את עצמנו, לגילוי הבורא! זהו כוח על-אנושי, עוצמה בעלת המון גוונים. זה עד כדי כך ענקי, שאפילו איננו מבינים על מה מדובר.

כשהצעדים האלה יתגלו לנו לאחר מכן, אנחנו נראה כמה רבים הם היו! נדמה לנו שמרגע לרגע, מיום ליום, ואפילו מחודש לחודש, לא קורים שום שינויים. אך לאחר מכן השינויים האלה יתגלו בנו, ואנחנו נבין מה הם בעצם עשו איתנו ומה קרה איתנו בכל הזמן הזה.

מתוך שיעור בנושא "תפילה", 09.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ורק הגיבורים שבהם יכנסו להיכל המלך…
הנס שעומד לקרות או-טו-טו…
להתאחד סביב מקור החיים הכללי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest