בציפייה למשיח

שאלה: מה זה "ביאת המשיח"? האם אנחנו כבר נכנסנו לתקופה הזאת?

תשובתי: לא. ביאת המשיח, זה גילוי של הכוח שיוציא את האנושות מהאגו הקדום שלו: גם את אלה שמבינים ומשתוקקים לזה, וגם את אלה שאפילו לא מרגישים שהם נמצאים בתוך האגו.

לכן נאמר, שהאדם צריך להימצא באחד משני המצבים הקיצוניים, או במצב הטוב או במצב הרע. אנחנו יודעים את זה לפי המצבים היומיומיים הרוחניים שלנו.

שאלה: אין מצב אמצעי?

תשובתי: מצב אמצעי לא מעורר צורך לגאולה. ממה להיגאל?

ואילו אני צריך מאוד לצפות ולהשתוקק לכך שהכוח הזה יבוא אליי. מצב כזה צריך להיות טוב עבורי רצוי, ואני, בהימצאי בכוחות מלאים, דורש את המשיח, מושך את הכוח הזה אליי, משתדל לעשות כך שהוא ימשוך אותי קדימה.

אני כולי בציפייה, מתי כבר הוא יגאל אותי מהאגו, מתי יעלה אותי לאהבה והשפעה כוללים, ואני אתפשט בכל היקום בכזאת צורה שלא ארגיש את עצמי, אלא רק את מה שנמצא מחוץ לי.

המצב השני מנוגד לחלוטין למצב הראשון. הוא אגואיסטי לחלוטין, פראי, מפחיד. אבל דווקא בהימצאי בו, אני מבין שאני אגואיסט גמור. אני לא מחכה לו, לא קורא, מפני שמבין שקיים בו ומרגיש את האגו כרע.

בכל מדרגה של ההתפתחות הרוחנית אנחנו עוברים לסירוגין את שני המצבים. המעבר ממדרגה למדרגה מתרחש לפי אנלוגיה עם שינוי תצורות חברתיות. אם החברה לגמרי לא דוחה את מצבה הנוכחי, היא לא יכולה לשנות את עצמה, כלומר לבצע מהפכה טבעית ולעלות לדרגה הבאה. היא חייבת לקרוע את כל היחסים שקושרים אותה עם המדרגה הזאת ולעלות למעלה. במילים אחרות, כדי לעלות לדרגה יותר עליונה, צריך להצטבר איזה שהוא פוטנציאל שלילי.

חוץ מזה, חייבת להיות גם הפצה מסוימת להמונים, הסכמה של ההמונים, מתח פנימי בחברה, מאבק בין שכבות שונות, וכדומה, מה שתמיד שינה את המערכת. אני בינתיים לא רואה את הסימנים הללו בהבשלה הפנימית של החברה. לכן אנחנו עדיין לא נכנסנו לתקופת המשיח.

מתוך התוכנית "האם המשיח יבוא?", 14.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
"יָפוּצוּ מַעְיְנֹתֶיךָ חוּצָה"
העבודה בדור המשיח
ממלכת משיח – רעיונות לתיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest