דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בעיה משותפת לשבעה מיליארדים

בעיה משותפת לשבעה מיליארדים

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין.

נדמה לנו שלכל אחד מאיתנו יש בעיות משלו: "אני רוצה להשיג רוחניות, ולא אכפת לי מכל העולם. לפעמים אני חושב עליו, אך בעצם מה זה משנה? איפה העולם ואיפה אני…"

זוהי כמובן ההרגשה האגואיסטית הרגילה. אז מה עושים? – ניתן לעשות דבר אחד בלבד: לחשוב היטב על כך שאנחנו קשורים זה לזה. חכמת הקבלה אומרת שכל בני האדם קשורים זה לזה. היום אנחנו מתחילים להרגיש את זה, ופחות או יותר גם להבין את זה. אך בינתיים ללא תוצאות. אנחנו רואים שגם הממשלות וגם האנשים הפרטיים, אפילו החכמים, עדיין אינם מסוגלים להשתנות, ועדיין נשארים בתוך המעטפת האגואיסטית הפרטית. אולם הבעיה היא גלובלית וניתן לפתור אותה אך ורק בקשר בינינו.

חכמת הקבלה אומרת שכולנו קשורים בינינו באופנים שונים. זוהי מערכת עצומה, מאוד מורכבת ומאוד רבגונית, של שבעה מיליארד חלקים שקשורים הדדית. בתוך המערכת הזאת אפשר להרגיש שה"אני" שלי נמצא בתוכי, ואז אני מרגיש את העולם שלנו. או שאני יכול להרגיש את מה שנמצא מחוץ לי: את יתר החלקים, את הקשרים ביני לבין כל האחרים. אז ארגיש את העולם העליון שמחוץ לי. הוא נקרא עליון מפני שאני נשלט על ידי מה שמגיע אליי מהאחרים. כל מה שקורה בתוכי, קורה מפני שאני קשור לכל יתר שבעה מיליארד החלקים.

כיצד נפתור את הבעיה שהטבע היום כופה עלינו? – עלינו ליצור קשר טוב בינינו, היות וכל האיתותים השליליים מגיעים אלינו רק מתוך המערכת הכללית המשותפת. לשם כך עליי לצאת מתוך עצמי ולהתחיל להרגיש את המציאות הסובבת אותי. הרי מחוץ לי נמצא עולם אין-סוף. לכן כולנו נצטרך לצאת מתוך עצמנו ולהרגיש את השדה שקיים בינינו. אף אחד לא יוכל להרגיש אותו בתוך עצמו.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין, 28.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עוד צעד אחד עד האופק
תחילתו של עולם חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest