דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בעולם הלבושים של הבורא

בעולם הלבושים של הבורא

בעל הסולם, מאמר "אחור וקדם צרתני":

"אחור וקדם צרתני", פירושו בגילוי והסתר פנים של השי"ת.

כי באמת "מלכותו בכל משלה", והכל ישוב לשורשו, כי "לית אתר פנוי מיניה" (אין מקום פנוי ממנו), אלא ההבדל הוא, ב"הוה" ו"יהיה".

כי הזוכה לחבר ב' העולמות (כלומר "הוה" ו"יהיה"), הוא מגלה ב"הוה" מלבושו ב"ה, שכל הנעשה הוא לבוש לגילוי השכינה. וזה בחינת "הוה", דהיינו, גם עתה יוצא בלבוש מלכות ומראה בעליל לעין כל, ש"אין הרוכב טפל לסוס" ח"ו.

הבורא אינו נעלם בתוך הלבושים שלו, שזו כל המציאות, כל העולם.

אלא אף שלמראית עין לאדם נראה שהסוס מוביל את רכבו. אנחנו מתבלבלים בלבושים של הבורא, עד כדי כך מוסחים מכל מה שקורה, שזה מסתיר מאיתנו את הכוח העליון ומבלבל עד כדי כך שנדמה לנו, שהרוכב טפל לסוס.

אבל האמת היא, שאין הסוס מתעורר כלל בשום תנועה, זולת להרגש מתג ורסן של רוכבו, זה נקרא בנין קומת השכינה וכו'. וזה נקרא בחינת "פנים בפנים".

אם אנחנו כל פעם מגלים את הסיבה, את הכוח הפועל, מחשבת הבריאה, איך שהיא מכוונת כל אחד ואת כולנו יחד, אז בזה אנחנו כל פעם מבררים ומגלים את הרוכב, את אין עוד מלבדו, את הסיבה הראשונה, את המקור הראשון.

ואז אנחנו מבינים, שכל הלבושים שבהם הבורא מסתיר את עצמו הם באים דווקא כדי שאנחנו נגלה אותו מאחוריהם, שנלמד להבין את השפה שלו, נבין למה הוא ניסתר מאחורי כל מה שקורה.

כי דווקא דרך ההסתרה הזאת אנחנו מגיעים לגילוי. אחרת לא היינו מרגישים שום דבר באור הלבן הפשוט, אפילו אם היינו תופסים את הגוון בלבן שלו. אלא דווקא על ידי ההסתרות, על ידי כאלה משחקים שהבורא מסתתר בהם, אז אנחנו מתחילים ללמוד את הטבע שלו, את האופי שלו, בכך שמשווים אותו עם עצמנו, כלומר מתוך הופכיות הצורה.

הופכיות הצורה הזאת היא זו שמתגלה כלבושים, כהסתרה שמפרידה בינינו. אבל אם אנחנו משתדלים לגלות את הבורא, מבקשים ממנו כוח כדי לראות אותו בצורה נכונה ולהידבק אליו, אם נהיה מוכנים להשתנות, אז ההסתרה תהפוך לגילוי.

אותן צורות ההסתרה יתהפכו להפוכות, ויהיו כעזרה לגילוי. כי בלעדיהן לא היינו יכולים לטעום, להבדיל, לראות ולהרגיש את הבורא, כי הטבע שלנו הוא הפוך מהבורא. לכן צריך להיות איזה מתאם בינו לבינינו, אותו הכוח האגואיסטי, אותה הקליפה שהופכת אחר כך לקדושה.

מתוך שיעור על המאמר "אחור וקדם צרתני" של בעל הסולם, 14.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הרוכב מוביל את הסוס לפי רצונו
להזמין בעצמי את ההתפתחות של עצמי
פנים בפנים עם הבורא

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/xwT5o

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest