דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / בעד עונש מוות

בעד עונש מוות

הערה: בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, דנו בשאלה: מי האדם שיכול לפתור את בעיית הביטחון והטרור בישראל, ונערך סקר רציני בנושא. במקום הראשון בדירוג, עומד אביגדור ליברמן והמדיניות ההחלטית שלו: עונש מוות למחבלים, הריסת בתים מידית וכולי. וזה לא מפתיע, כי אנשים כבר עייפו מטרור…

תשובתי: זה לא מפתיע לחלוטין! אני מבין את האנשים, הם מפחדים לצאת לרחובות, מפחדים לתת לילדים לשחק בחצר או ללכת לבתי הספר ולגני הילדים. הם רואים בליברמן אדם רציני, בעל יד רצינית ותקיפה. וכששימש כשר בממשלות שונות ובמשרדים שונים, תמיד היה אצלו סדר וארגון.

שאלה: כלומר, התקבלו החלטות נוקשות?

תשובתי: אני לא יודע אם הן נוקשות. מה הכוונה, נוקשות? יש אנשים, שאם אתה תנופף מולם אצבע, הם יבכו ויהיו בהיסטריה. ישנם כאלה, שאם תנקוט באמצעים קשים של מכות, הם יקבלו את זה בשלווה. ויש אנשים, שתוביל אותם מול כיתת יורים ובכלל לא אכפת להם, הם ילכו וישרקו לעצמם. תלוי מי ואיך! לכן, אי אפשר לומר, האם אלה אמצעים נוקשים או לא. נגד אותם בני אדם שנגדם מכוון ליברמן, זה לא מידות נוקשות. דרך אגב, הם מבינים זאת טוב, ואפילו מכבדים זאת.

שאלה: האם בישראל יכול להיות מונהג עונש מוות?

תשובתי: למה לא? אם הוא קיים במדינות סמוכות, למה שהוא לא יהיה כאן אצלנו? אין על זה איסור בתורה. למשל, בהתאם לתורה, בתי סוהר לא יכולים להתקיים, אין כזה מושג בתורה בכלל. מפני שאנשים יוצאים משם עוד יותר מקולקלים, וזה נוגע לכל המדינות.

 

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 24.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest