דף הבית / כללי / בסתירה לחוקי הטבע

בסתירה לחוקי הטבע

שאלה: התגלות חיצונית של היחסים הלא נכונים שלנו מעוררים ומזמינים את המשבר. בכלכלה אפשר להראות זאת בדוגמאות כמו השמדת מצרכי מזון בסכומים עצומים, כדי לשמור על מחירי השוק. בתחום הבריאות מיוצרות רק תרופות שמועילים לתעשיית התרופות. בתחום האקולוגיה תעשייה כימית מייצרת מדי שנה מאות טונות של מוצרים שמזהמים את האטמוספרה. כלומר הכול מוכתב על ידי תועלת של מישהו מבלי להתחשב באנשים אחרים. האם האדם לא מבין, שחוקי החברה מהווים גם הם חוקי טבע, כמו החוקים הפיזיים?

תשובתי: האדם לא יכול למשש את חוקי החברה, ולכן הוא לא יכול לקחת אותם בחשבון וליישם אותם. אם אני לא מרגיש הגבלות מאיזה שהוא כוח, אז הוא לא קיים בשבילי.

שאלה: במה האידיאולוגיה של חברת הצריכה סותרת את המגמות וחוקי הטבע?

תשובתי: הטבע הוא אינטגרלי, הוא לא עושה שום דבר לשווא. עבורו התחלה, אמצע וסוף, אלה מצבים הכרחיים מבחינה אובייקטיבית וקיימים רק כדי להביא אותו למצב הטוב ביותר. כדי שאדם יעשה פעולה כלשהי, עליו לדעת  את ההתחלה ואת הסוף, להרגיש  את הקשר ההדדי המלא שלו עם הטבע, להבין היכן הוא קיים. אין לנו את זה ולכן אנחנו מסתמכים רק על האגואיזם שלנו. אבל למעשה בהכרח  עלינו להתכלל בטבע, להרגיש את הסגירוּת שלו, את גדלות המטרה ולהשתדל בכל הכוח  ללכת יחד איתו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 07.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest