דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / בסיום ההתפתחות האגואיסטית

בסיום ההתפתחות האגואיסטית

laitman_2010-11-09-11_6635-70.jpg

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 1

אנחנו חיים בדור הראשון של האנשים שמתעוררים כדי לדעת את משמעות החיים, להבין לשם מה הם חיים. בדורות הקודמים חיינו כמו בעלי חיים. היה לנו רק אגואיזם, רצון ליהנות שדחף אותנו כל הזמן קדימה ובאמצעותו השתדלנו למלא את עצמנו בריצה נצחית מהנאה אחת לאחרת. אולם אף פעם לא היינו מלאים. הרי התענוג מנוגד לרצון לקבל שלנו, כמו שמנוגדים שני קטבים בשרשרת חשמלית.

ברגע שהאור מגיע למגע עם הכלי, אז כשהוא רוצה להיכנס לתוכו מיד מתרחש ביניהם "קצר חשמלי", והם מבטלים זה את זה. בכל פעם שאנחנו רוצים להנות ממשהו, מספיק רק לנגוע בתענוג והוא מתאדה, רואים דבר יפה, והיופי מתפוגג. הטוב לא נשאר איתנו ואנחנו לא יכולים להוסיף לעצמנו מיום ליום רגשות חיוביים, ולצבור אותם ב"קופת החסכון" שלנו.

בסופו של דבר אנחנו רואים שהדור שלנו מגיע לידי ייאוש. אין לו במה למלא את עצמו, הוא לא מרגיש טעם, תענוג, הולך לסמים, לוקח כדורי הרגעה וכדורים נגד דיכאון… מדוע?

הרצון האגואיסטי שלנו שגדל במהלך כל ההיסטוריה, הפסיק להתפתח. במשך אלפי שנים הוא צבר כוח ותמיד היה נדמה לנו שברצונות החדשים אנחנו נגלה תענוגים גדולים יותר. הרגשת התענוג היא הרגשת החיים, אך היום הרצון לקבל שלנו שבע ומאין ברירה אנחנו נופלים לייאוש כיוון שלא מוצאים אפשרות לנוע הלאה למילוי נוסף.

זהו זמן מיוחד, מצב מיוחד, לכן בעל הסולם כותב שהוא שמח להיוולד בתקופה בה אפשר לפרסם את חכמת הקבלה. מדוע זה נעשה אפשרי? "קבלה" זה מלשון לקבל. היא מלמדת אותנו כיצד לקבל חכמה, כיצד להתמלא בתענוג אינסופי בלי להרגיש כיצד הוא נעלם, ומבלי למות כשכל התענוגים עוזבים. באופן כזה חכמת הקבלה מסוגלת להביא אותנו לתענוג בלתי פוסק שהוא הוא החיים הנצחיים.

יתרה מכך הקבלה מוציאה אותנו למדרגה בה אנחנו הופכים לבעלי בית על החיים שלנו. הרי יחד עם הרצון לקבל ששׂבע מתגלה אצל האדם ה"נקודה שבלב", תכונה נוספת, רצון להשפיע.

פלוס ומינוס, רצון להשפיע ורצון לקבל תענוג, נמצאים באדם אחד והוא רוכש את ההזדמנות לבחור. כעת יש לו שני כוחות וכשהוא מפתח אותם זה כנגד זה, הוא מתחיל לנהל אותם – במילים אחרות לנהל את עצמו. הוא בעצמו מחליט לאיזה כיוון לפנות ובאיזו מידת רצון להשתמש.

בכך הוא מתפתח בשלושה קווים: מרכיב את הקו האמצעי מקו ימין ומקו שמאל. הקו האמצעי הזה למעשה הוא זה שנקרא "אדם", הרי הוא בעצמו עשה את המעשה, בנה את מהותו הפנימית ולכן היא שייכת לו.

בכל הגלגולים לפני כן, אנחנו התפתחנו בדומה לבעלי חיים, כשהרצון האגואיסטי דחף אותנו וקיבלנו יותר ויותר תענוגים לפי הוראתו.

עכשיו אנחנו עוד לא בעלי שליטה על שני הרצונות שלנו – הרי מהרצון השני יש לנו רק נקודה קטנה. ולכן אנחנו מתאספים יחד ולומדים את חכמת הקבלה שמסבירה כיצד לפתח אותה, על מנת שיהיו לנו שני רצונות גדולים. ואז, לא ינהלו אותנו מלמעלה רק על ידי כוח האגו לבדו, אלא במקום זה אנחנו נחזיק בידיים את שני הכוחות ונוכל להתעלות מעל החיים האלו.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מתנה לאנושות
אדם – מדרגה, שלא נמוגה
תכנית הבריאה שלי את עצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest