דף הבית / כללי / בניגוד לשׂכל

בניגוד לשׂכל

שאלה: למה חכמת הקבלה מדברת אליי דרך השׂכל למרות שאיני מבין דבר, אבל דורשת ממני שינוי ועבודה ברמה של הרגשות, למרות שאני עדיין לא מרגיש את העולם העליון?

תשובתי: מפני שהרגשות שלנו מביאים לשׂכל חדש! השׂכל הוא תוצאה מרצונות חדשים, רגשות חדשים. משום מה אנחנו סבורים שהרגשות והשׂכל מנוגדים זה לזה. בשום אופן לא! הרגשות שלי, כלומר הרצונות שלי ומה שאני מרגיש בהם למעשה קובעים את השׂכל שלי. הממשות, הקיום קובע את התודעה.

בזמן שינוי של הרצונות והמילוי שלהם, משתנה השׂכל שלי. אם לא, אז אני יכול ללכת באמונה למעלה מהדעת (מהשׂכל), בניגוד לו, השׂכל אינו קדוש עבורי. לפעמים הוא חשוב יותר מאשר הרגשות, מפני שהוא מאפשר לי רמה מסוימת  של בירור ובכך שאני "מועך" במקצת את השׂכל שלי, אני עולה למעלה ממנו.

השׂכל אומר: "תרחיב את הידע שלך, את הרצונות שלך, תעבוד איתם", ואילו אני עונה: "לא, אני לא רוצה לעבוד איתם, מפני שבהם אני לא מקבל תשובה. אני צריך ללכת בדרך אחרת".

מה הכוונה "בניגוד לשׂכל"? אני לא משמיד את השׂכל שלי, אלא רק אומר, שמה שאני רואה, אינו גבול מבחינתי עליי לעלות למדרגה גבוהה ממנו.

ואיזו מדרגה גבוהה מהשׂכל, אני לא יודע. האם אני יכול לחשוב על משהו שהוא גבוה ממני? לכן אני פונה לרגשות וכביכול אומר: הרגשות האגואיסטיים שלי אינם נכונים, אני אפעל בתכונות של השפעה ולא של קבלה. רק במקרה הזה אני אשיג תוצאה, ואז השׂכל שלי ישתנה". כלומר מלמעלה פועלים עלינו דרך השׂכל, ואילו אני פונה לרגשות ופועל למעלה מהם לקראת תכונת ההשפעה, ואז מופיעה אצלי מדרגה חדשה: רגש חדש ושׂכל חדש.

מתוך שיעור וירטואלי, 26.08.2018

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/C9Gv7

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest