דף הבית / כללי / במשחק של א-לוהים אתה המנצח

במשחק של א-לוהים אתה המנצח

הערה: ישנם משחקי מחשב, סימולטורים (מכשירי הדמיה) שמדמים את א-לוהים, במשחקים הללו השחקן מנהל אוסף של אובייקטים ודמויות בתפקיד ישות עליונה, בעלת כוחות על טבעיים. סימולטורים רבים של א-לוהים אינם מציבים בפני השחקן משימות קונקרטיות, אלא מאפשרים לו לפתח באופן חופשי ובלתי מוגבל חברה שכפופה לו. משחקים בזה 2,3 מיליארד בני אדם, שליש מאוכלוסיית העולם. קרוב ל – 30 מיליון בני אדם משחקים בזה כבר למעלה מ – 30 שנה. מה צריך להיות הדגם של התנהגות אדם שנכנס למשחק כזה?

תשובתי: עלינו להבין שמהותו של הכוח העליון מסתכמת בטוב מוחלט, באהבה חלוטה. א-לוהים, הוא הכוח שמוליד הכול. כלומר, כפי שהורים מתייחסים לילדם, כך א-לוהים צריך להתייחס לברואים שלו, לא חשוב מה הם עושים. הוא ברא אותם כאלה ואוהב אותם כפי שהם.

בראש ובראשונה, אדם שמתלבש בצלם א-לוהים, צריך לאהוב את כל בני האדם כמו שהם, מפני שבסופו של דבר הם כאלה מפני שכך הוא ברא אותם. שנית, יכול להיות, שהא-לוהים ברא אותם לא מתוקנים אבל רוצה להביאם לתיקון, כדי ללמדם באופן כזה, מי הם. כעת הם לא מתוקנים, כביכול ברא אותם א-לוהים רע, כדי להביאם למצב מתוקן ואז הם יקבעו שא-לוהים בכל זאת הוא טוב. הוא עשה אותם כאלה, כדי שבהשוואה למצבם הקודם, הם יראו עד כמה המצב שאליו הוא מביא אותם, מיוחד, מושלם.

א-לוהים, הכוח העליון, שהעביר אותם דרך כל המצבים, כהחל מהמצב הרע ביותר ועד למצב הטוב ביותר, לימד אותם להעריך את הטוב, מפני שלהעריך את הטוב אפשר רק מתוך הרע.

כאשר האדם עובר את כל המצבים באופן כזה, הוא הופך להיות מדען, חכם, המורכב מכל המצבים השליליים והחיוביים. כלומר הוא הופך להיות באמת אדם, המלא בכל המצבים שיכולים להתרחש בטבע ואז הוא יכול להתייחס בצורה נכונה כלפי הכול.

שאלה: בסיכומו של המשחק שבו הדמות העיקרית היא א-לוהים והאדם משחק אותו, הוא מבין מה זה להיות אדם אמיתי, מה זה א-לוהים?

תשובתי: לאדם יש מטרה אחת: לגלות מהי האמת ולא לעשות לעצמו טוב. כמו ילדים קטנים שרוצים לסובב את המשחק בצורה כזאת, האמת היא זו שמעניינת אותו.

אמת, זה היכן שמתחברים יחד טוב ורע, בגידה ונאמנות וכולי, הכול קיים יחד וכולם משלימים לחלוטין זה את זה! לא שוללים הדדית, אלא משלימים זה את זה. ואין אף כוח, אף תופעה בטבע, מיותרת, שצריך להשמיד או למחוק. להיפך, אין טוב ללא רע, ואין רע ללא טוב.

אדם שרוצה להשיג שלמות, משיג אותה על ידי שילוב בין כל כוחות הטבע, כל התכונות של הטבע, אז הוא באמת מורכב מכל התכונות הללו. אם הוא משתוקק לזה, אז המשחק שלו נכון.

שאלה: האם אדם אחד יכול לשחק את התפקיד הזה?

תשובתי: כל אחד צריך להשיג מצב שבו הוא זהה לחלוטין לא-לוהים. זו המטרה של ההתפתחות שלו, מטרת הקיום שלו. לכן הוא נקרא "אדם", מהמילה "אדמֵה", הדומה לבורא.

שאלה: אם היו נותנים לך דגם של המשחק שבו ישות אחת היא הכוח העליון, מה היית מוסיף לה?

תשובתי: אם אני צריך לקבל אותו כמושלם, אז איך אני יכול להוסיף לדמות משהו? אני לא הייתי מכניס שום דבר לעולם, לא לתוכי, לא לתוכו, לא לתוך אף אחד. רק משתמש במה שניתן לי. מפני שכל מה שניתן לי, ניתן דווקא כדי שאשיג את דרגת הבורא, וכך כל אחד מאיתנו. לכן אסור לשנות דבר בעולם. צריך רק להשתמש בכל כדי להתקרב כל הזמן לאידיאל של הבורא.

שאלה: כלומר משמעות המשחק היא לשלב בצורה נכונה את מה שלא ניתן לשילוב?

תשובתי: לשלב נכון את כל האלמנטים שבטבע, של החברה ושלי עצמי, כדי להשיג את האידיאל הזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 16.9.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest