דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במקום היררכיה (מדרג), עיגול

במקום היררכיה (מדרג), עיגול

כולנו נמצאים בעולם הזה כבסירה אחת באמצע האוקיינוס הסוער. ואם אתה לא ממלא בה את התפקיד שלך, אתה לא מביא תועלת, לא עובד כדי לחזק בה את המִפְרָשׂים, להחזיק את ההגאים, לשאוב את המים שחדרו לתוך הסירה, אם אתה לא חותר במשוטים, אז אתה מטביע אותה.

אתה נכלל בתוך המערכת הכללית וחייב לבצע את תפקידך. ואם אתה לא מתפקד, אז אתה מזיק לכולם, כמו טרנזיסטור שנשרף בתוך מעגל חשמלי מורכב ומשבית אותו או מיתר גיטרה שנקרע. אפשר בוודאי להמשיך לנגן על הגיטרה גם בלי המיתר הזה, אבל איזו נגינה זאת תהיה?!

למילה "מערכת" יש משמעות עוצמתית, והיא מעוררת באדם פחד. מכיוון שאני נמצא בתוך מערכת, אני תלוי בכל היתר במאה אחוזים. אני בעצמי לא מסוגל לעשות כלום. אני לא יכול להכות אותך, להרוג או לאלץ אותך להשתנות בכוח או תחת איומים. מפני שהקשר בינינו הוא "עבודה שבלב" ואני לא מכיר את הלב שלך! אתה יכול בעזרת הרצונות שבלב שלך לסדר לי כל מיני בעיות בחיים. ומה אני יכול לעשות? אני ממש חסר אונים.

זה נקרא שאנחנו נמצאים בתוך מערכת אחת. אני תלוי לא בטרוריסט או בדיקטטור כלשהו, אלא בכל אדם בעולם ובעיקר בחברים הקרובים ביותר שלי. בהם תלויים כל החיים הרוחניים שלי ולי אין שום אפשרות להשפיע עליהם! אני אפילו לא מסוגל לבדוק מה נמצא בתוך הלב שלהם כדי להבין באיזו נאמנות הם מבצעים את תפקידם בתוך המערכת הכללית. אולי הם ממש מקלקלים אותה.

המערכת האינטגרלית שמתגלה עכשיו לפנינו היא ממש נוראית. לך תדע כיצד אנחנו מקושרים, ומדוע פתאום הייתה הצפה באירופה או גל חום בלתי רגיל באמריקה? אנחנו לא יודעים את הסיבה המקורית ומה תהיינה התוצאות הסופיות. במערכת האינטגרלית הכול קשור, והקשרים האלה נעלמים מעינינו, מכיוון שאנחנו לא כאלה "אינטגרליים". אנחנו לא פועלים בהתאם לאותה התוכנה, אותו הסדר.

עד כה אנחנו התפתחנו בהתאם לטבע שלנו, כמו בעלי חיים, רק יותר מפותחים. אבל האבולוציה הזאת נעצרה. אנחנו הגענו לחיבור אינטגרלי ועכשיו הוא מתגלה לפנינו. תרומתנו למערכת היא בניהול של כל המערכת הזאת. לכן, אנחנו חייבים לגלות כיצד אנחנו יכולים לנהל אותה ולבצע את העבודה הזאת עבור כולם כמרכיבים אינטגרליים בתוך המערכת.

לכל אחד צריך להיות ברור תפקידו. כמו בתוך מנגנון אלקטרוני שכולל הרבה מאוד מערכות מורכבות ביותר שמפסיקות לתפקד לגמרי בגלל טרנזיסטור אחד שנשרף.

חשוב מאוד להבין זאת בתקופתנו. פעם היה אחרת, והכול היה תלוי באדם עצמו אם הוא גדול או קטן. יש סיפור על כך שהיה הפסד במלחמה בגלל מסמר אחד. בנפחייה היה חסר מסמר אחד והנפח לא חיבר טוב את פרסתו של הסוס והפרסה התפרקה, הסוס מעד, המפקד שרכב על הסוס נפל ממנו, האויבים ראו זאת, פרצו בהתקפה וניצחו בקרב.

כך הם ניצחו את המלחמה בלי שום בסיס הגיוני, רק בגלל מסמר אחד קטן. ואפילו לא בגלל המסמר, אלא בגלל שכל האירועים התפתחו בצורה ליניארית, לפי שרשרת, עד שהגיעו עד למפקד העליון שבו הכול היה תלוי. אבל אנחנו כבר יצאנו מתוך המערכת ההיררכית (מדורגת) כי היום פועלת מערכת עגולה. לכן אי אפשר למצוא את הסיבה המקורית, שבה תלוי הכול, אלא הכול תלוי בכולם, כולם מקושרים ביחד וחשובים במידה שווה, גם הגדול וגם הקטן. וזאת בעיה מאוד גדולה.

אנחנו כבר מתחילים להבין שדווקא החיבור יקנה לנו את הצורה הרוחנית.

מתוך שיעור על פי מאמרו של הרב"ש, 05.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לא עונש, אלא אחריות אינטגרלית

הרשלנות הפושעת של חוסר הפעילות
דוושת המצמד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest