דף הבית / חינוך, ילדים / במצב של טרום לידה

במצב של טרום לידה

laitman_2009-10_usa_0310_w.jpg

כדי להבין את העולם היום שמשתנה באופן קיצוני ולהסתדר בתוכו, עלינו לדעת

אילו שינויים אנחנו נדרשים לעבור ומדוע דווקא אותם? מהי הסיבה לכישלון שלנו היום בכל מה שאנחנו עושים? בזכות אילו אמצעים אנחנו נוכל לעבור למצב החדש?

האם אנחנו יכולים לבחון את המצב העכשווי שלנו כמצב של טרום לידה, שבו האמא שמולידה אותנו זה הטבע, והטבע הפנימי והחיצוני שלנו, שלוחץ עלינו, מחייב אותנו להשׂיג את המצב החדש?

האם התהליך של התפתחות האדם הוא תהליך טבעי? כי אם היינו יודעים את זה, אז היינו מחכים לכך מראש.

בני האדם שחיו בתקופת העבדוּת, לא ידעו שתגיע חברה חדשה שתעניק להם חופש מסוים. הם חשבו שהעבדות היא הדבר הנוח ביותר, מפני שהם אינם צריכים לחשוב על עצמם. אני מוכן לעבוד, כי אני יודע שמישהו ידאג להאכיל אותי ולתת לי מקום לישון. וחוץ מזה אין לי צורך בכלום.

כך חשב האדם כשהוא הפך לעבד. הוא הניח שבעל הבית ידאג לו והיה מוכן לעבוד בשבילו. בעל הבית היה מעוניין בכך שלעבד יהיה מזון, מקום לינה, תנאים נורמאליים, בריאות, כי כך הוא יכול היה לקבל ממנו יותר ממה שהשקיע. כך הם התקיימו בתנאים שמועילים לשניהם.

אבל, פתאום התברר שלבעל הבית כבר לא כדאי להחזיק בעבד שדרש שׂכר גבוה יותר, מאשר הרווח שאמור היה לקבל ממנו. ואם לתת לו חופש ולסכם שהוא יישאר ליידי וימשיך לעבוד, אני אקבל מזה אחוזים, אז זה יותר טוב מאשר לחשוב איך לפרנס אותו.

כך החברה התפתחה לדרגה הבאה. ואם זה כך, אז גם היום אנחנו נמצאים בשלב כלשהו של התפתחות רציונאלית לקראת המצב החדש. אז מדוע איננו רואים את המצב החדש הזה ואיננו יכולים לתכנן אותו?

יש לנו מספיק אנשים חכמים ונצבר ניסיון רב במשך כל ההיסטוריה שלנו, ישנו המדע, המדענים, העולם שמפותח מאוד. מדוע פתאום אנחנו מוצאים את עצמנו כקטנים, עיוורים ועלובים, שלא מסוגלים לשום דבר, יחד עם כל הוועדות הבינלאומיות שלנו, עם מכוני המחקר המדעיים והאוניברסיטאות, הצבא השלם של הפסיכולוגים, הסוציולוגים, הכלכלנים.

עם כל זה, איננו יכולים לעשות שום דבר. אז מה חסר למדענים כדי למצוא פתרון? עד למצב כזה שאנחנו יחד איתכם נמצאים בקוּרס, שצריך ללמד אותנו. אי אפשר כבר פשוט להתבסס על הפרקטיקה, אלא נדרשים ללמוד במיוחד, בצורה מלאכותית, על החיים החדשים האלה שמתקרבים אלינו.

מתוך שיחה מס' 1 על "החיים החדשים", 27.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לידה לתוך עולם חדש
טבע, חברה, אדם
הערובה לבריאות האדם, המשפחה והחברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest