דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במצב הבא – אנחנו בני חורין!

במצב הבא – אנחנו בני חורין!

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

בעל הסולם, מאמר "וזאת ליהודה": "השתא הכא וכו' לשנה הבאה בני חורין: אשר בכוונת המצוה הזו יש לנו לעורר גאולה הבטוחה העתידה לנו, על דרך מצות אכילת מצה של אבותינו במצרים".

אנחנו מראים את הביטחון שלנו בכך שללא ספק נצא לחירות, נשתחרר מהשליטה הזרה הזאת של האגו שלנו, שבכוונה מדכא אותנו. כשנרצה לצאת מתחת ידיה ונהיה מוכנים להתעלות מעל האגו, אז נשתחרר ממנו.

פרעה מכביד את ליבנו, כביכול מוסיף משקל על המשקולת שאיתה האדם מתאמן. בכל פעם אנחנו צריכים להרים משקל גדול יותר ויותר, מספר רב יותר של פעמים, כדי להגיע לתוצאה כלשהי. פרעה נקרא "עזר כנגדו", נגד הבורא. הבורא בכוונה מביא עלינו את הפרעה האכזרי, כדי שנהיה מוכרחים להתחבר נגדו.

ואנחנו איננו מצליחים להתחבר, למרות כל הניסיונות החוזרים שלנו. ככל שאנחנו משקיעים יותר מאמצים, כך פרעה נעשה חזק יותר ורק מוסיף לנו משקל. ונדמה לנו שאנחנו נחלשים בדרך הזאת ומאבדים את הכוחות, אך אין זה כך. להיפך, אנחנו נעשים יותר ויותר חזקים, פשוט העבודה הופכת להיות קשה יותר ויותר: גם בכמות וגם באיכות.

אך אם איננו עוזבים אותה וממשיכים את הדרך הזאת, אנחנו בונים לעצמנו בהדרגה את הסביבה ונעשים מוכנים לצאת ממצרים. הכול תלוי בהכנה שלנו.

הכוחות שלנו צריכים לגדול עד למידה כזאת, שבה לפרעה כבר לא יישאר יותר משקל, שהוא היה יכול להוסיף לנו, כדי להכביד את ליבנו!

איננו יודעים מראש מתי סוף סוף יבוא המצב הזה שבו כוח האיחוד שלנו וההשתוקקות להתאחד יהפוך להיות גדול יותר מהיד הקשה של פרעה, ולא יהיה לו מה להוסיף. ההיפך, ככל שאנחנו מתקדמים רחוק יותר, כך החושך נעשה עבורנו לסמיך יותר, אנחנו מתחילים לבנות "ערים מסכנות", שאינן מביאות לנו שום מילוי ואנחנו זועקים מהעבודה הקשה הזו.

כלומר, אנחנו עוברים מצבים קשים ולבסוף גם "עשר מכות" ואת חושך מצרים השחור, ובעיות שונות שעלינו להתגבר עליהן, בזכות בניית הקשר זה עם זה. לא חשוב כמה שזה יהיה קשה, וכמה שנרגיש את עצמנו מפורדים, אך אם נתאחד, נפרוץ למעלה מהטבע שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "וזאת ליהודה", 18.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
משימה אפשרית
מי סובל ממכות מצרים?
הכול מתחיל מיציאת מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest