דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במסוק טוב יותר…

במסוק טוב יותר…

photo_rav_gh70_096.jpg

שאלה: במה מסתכמת הבחירה החופשית? מנין האדם יכול לדעת במה לבחור מבין שתי האפשרויות?

תשובתי: אין בפני האדם שתי אפשרויות, יש רק אחת. אנחנו לא עומדים על פרשת דרכים, שצריך להחליט לאן לפנות, ימינה או שמאלה. אין דבר כזה! אני נמצא בכביש ישר ויכול רק לזרז ולהאיץ את ההתקדמות שלי או לא. או שאני מתקדם מאוד לאט, אז בכל רגע אני מקבל מכות וטלטולים על הכביש השבור הזה שמלא מהמורות ובורות, דרך מלאה בחיות טרף שעלולות להתנפל, בעיות ואפילו מלחמות. או שאני יכול לקחת מסוק ולטוס מעל לכביש הזה. זה תלוי בי.

אך הכיוון נשאר אותו כיוון, אנחנו משׂיגים את אותה המטרה. אף על פי שנאמר שניתן לטעות בדרך, לא מדובר על סטייה מהכביש עצמו, אלא על הסירוב מלהתקדם במהירות גבוהה, על ידי התעוררות עצמית. ואז אתה הולך בתיאום עם המנוע של תוכנית הבריאה, מה שנקרא "בזמן שלו" ("בעיתו"), ובכל צעד מקבל בעיות, מכות, מלחמות, צרות, מחלות, משברים, וכל מה שמתרחש בחיים שלנו בכל מיני גילויים של הרצון לקבל. הוא חייב להראות לך את כל הבעיות האלה, כדי שמתוך היאוש והיסורים אתה "תטהר" אותו, לא תרצה תענוגים במצבים כאלה. זה מספיק, כדי לתקנו במדרגה הראשונה הזאת, בדרגה בהמית.

שאלה: כיצד אדם יכול לבדוק את עצמו, אם הוא לא נפל מהמסוק חזרה לכביש?

תשובתי: קודם כל, הוא מרגיש את זה, לפי ההתעוררות, ההתפעלות, ההשתוקקות שלו אל המטרה. ועליו לבדוק, האם "בוערת" בו הרגשת חשיבות הקשר עם הקבוצה, האמצעי היחיד להתקדמות, האם הוא עובד למען זה, האם הוא משתמש בצורה נכונה בכל האמצעים שניתנו לו, מורים, קבוצה, ספרים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העיקר לא למשוך את הזמן
לעשות כל רגע לגדול מקודמו
בהשׂיגנו את הזמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest