דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במיוחד, חסר הבורא!

במיוחד, חסר הבורא!

שאלה: מה זאת אומרת חלל פנוי, וכיצד לחייב את הבורא לשלוט בתוכו?

תשובתי: חלל פנוי, זאת אומרת, שאני לא שולט בו. השליטה יכולה להיות שלי, כפי שמצהיר פרעה: "אני אשלוט", או שליטת הבורא. אחד מהשניים, השלישי לא קיים.

ומקום פנוי, זה אומר, שאני מרים ידיים ונכנע, אני לא יכול לעשות כלום. כך קרה בכנס, שבו הייתה הרגשת האיחוד, החיבור, הרגשת עוצמה. זאת הייתה הרגשה מאוד נעימה ונעלה, כאילו רוחנית. ופתאום אנחנו מתחילים להבין יותר ויותר שזאת הייתה רק הרגשה גשמית, שאנחנו סתם הרגשנו טוב ונעים.

נכון שזאת הייתה הרגשה מעניינת וחזקה, אנחנו הרגשנו את עצמנו ביחד, כל אחד הפסיק להרגיש את עצמו ונהנה להתכלל באחרים. אבל היכן בכל זה נמצאת הרוחניות? אנחנו מתחילים לעשות ביקורת מתוך המצב החדש ורואים שיתכן שלא היה בו שום דבר רוחני, אלא אנחנו סתם בילינו בנעימים?

כלומר, עכשיו אנחנו מרגישים מקום ריק במצב הקודם, מקום איכותי ריק. אנחנו מבינים שהוא לא היה מאוד רוחני מפני שחסר בו האיחוד: "ישראל אורייתא וקב"ה", ובמיוחד חסר קודשא בריך הוא! אנחנו מגלים שחייבים להכניס לתוך המצב הזה את נוכחות הבורא, למלא בו את כל החללים המתגלים.

בדומה לילד שאנחנו נותנים לו כל פעם משחקים יותר ויותר מורכבים, מאתגרים, שדורשים ממנו יותר חשיבה, הבנה, ידע ושאלות. הוא חייב להתפתח, לחדור פנימה כדי לברר מה חסר וכיצד ממלאים אותו. ובזכות זה הוא מתקדם.

לכן, הנפילה היא לא ירידה, אלא גילוי התחומים המיועדים למילוי הרוחני. עלינו לעבוד כדי למלא אותם. קודם כל, עלינו לראות שאנחנו לא מסוגלים לשלוט בהרגשה, במקומות הנסיגה הללו. אבל לפני זה חייבים להשקיע כל מאמץ כדי להיווכח בחוסר האונים שלנו. ואם החיבור הזה בכל זאת חשוב לנו, אז אנחנו נרגיש שאנחנו זקוקים לעזרת ה'.

יש כאן מספר דרגות. האם אנחנו משתוקקים לאותו החיבור שהיה קודם או מודים על כך שעכשיו לא מרגישים אותו, מפני שעכשיו אנחנו זקוקים לגילוי של הבורא?

אבל מה אומר לנו "גילוי הבורא"? האם אנחנו תופסים אותו ככוח ההשפעה שמחייב אותנו להיות יותר מסורים לכל היתר, כי דרך המסירות אנחנו מביאים תענוג יותר גדול לבעל הבית? זאת כבר התפתחות של בירורים. אנחנו נמצאים במצב טוב, צריכים רק להבין את התהליך. והעיקר להודות על הרע כמו על הטוב.

מתוך ההכנה לשיעור, 19.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
במרכז החלל הריקני
אדם "מרגיש" ואדם "מאמין"
לחשוף את ליבך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest