דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במה תלוי עתיד האדם?

במה תלוי עתיד האדם?

שאלה: במה תלוי עתיד האדם?

תשובתי: ללא ספק העתיד מעניין את כולם. בכל רגע "בזמן", הוא פורץ אל ההווה והופך להיות ההווה. לכן העתיד קשור אתנו כל הזמן וקובע את ההווה. אם ידוע לנו שמשהו עתיד להתרחש, אפילו לא בזמן הקרוב, בכל זאת המצב שלנו בהווה, כבר תלוי בצפייה שלנו לעתיד, במיוחד במצבי הרוח וביחס שלנו לעולם ולחיים ולכן העתיד הוא גורם חזק שמשפיע מאוד על החיים שלנו.

שאלה: האם זה מה שמבדיל את האדם מהבהמה?

תשובתי: בהמות מרגישות וצופות את העתיד, אבל הן לא רגישות אליו כל כך כמו האדם. העתיד של האדם תלוי באופן שבו הוא יכוון את עצמו בהווה, למעשה העתיד אינו קיים. אם אנחנו חיים באופן פסיבי, העתיד יקבע בהתאם לבני אדם אחרים, ובהתאם לנסיבות.

אבל כאשר אנחנו חיים ברוחניות אין עתיד והווה. על העבר אנחנו יכולים לדבר מפני שהיינו "במצב" כשהזמן עבר והתרחשו בנו שינויים. אבל כשאני בהווה, אני יכול במדויק ליצור מעצמי יצור שלא יהיה לו "עתיד".

זה נשמע לא נעים לומר לאדם "אין לך עתיד", המשמעות היא להרוג אותו, אך "בחכמת הקבלה" המשמעות היא שהאדם יוצר את העתיד בעצמו. תיצור, תפסל, תצייר את התמונה של העתיד והוא יהיה כך, מתי יהיה? מתי שתרצה. אבל אם אין עבר, הווה ועתיד, אז אין עולם, והכול מצטייר באמצעות התכונות שלנו על הרקע הלבן של האור העליון, מה הכוונה בשאלה, במה תלוי עתידו של האדם? זה תלוי באדם!

איננו מכריזים סתם בפאתוס, "האדם יוצר את עתידו". כל אדם שמכיר את אלגוריתם ההשפעה עליו, יוצר את עצמו ואת העתיד, מפני שהרצונות הפנימיים שלו יוצרים את עצמו, והרצונות החיצוניים את העולם הסובב. כך הוא יוצר בעצמו את עצמו בעולם. לכן העתיד תלוי רק באדם על כל מרכיביו.

לא פשוט להגיע לזה, אבל זה ניתן ובאחד הימים נוכל לעשות זאת, ובינתיים זה נראה כפנטזיה.

מתוך שיעור וירטואלי, 28.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest