דף הבית / הכול על הקורונה / במה תלויה ההיפטרות מנגיף הקורונה?

במה תלויה ההיפטרות מנגיף הקורונה?

הערה: ראש ממשלת ישראל בדבריו טען שאהבה זה ניכור, הפרדה, כלומר בכך שאתה מקפיד לקיים ולשמור על הכללים של משרד הבריאות, אתה כביכול מגלה ומביע סולידריות, הזדהות ודאגה לאחר. על פי חכמת הקבלה, הדבר דומה לאהבה לזולת שמתגלה לא בקירוב בין אנשים, אלא תחילה בהתרחקות, אחר כך בצמצום ורכישת מסך. כלומר הצעד הראשון זה צמצום הקשר בין אנשים. הצעד השני זה רכישת מסך, פיתוח תכונה אנטי אגואיסטית בתוכי. הצעד השלישי, זו התקרבות נכונה בין האנשים.

התייחסותי: אהבה אגואיסטית מסתכמת בניצול האחר כדי שלי עצמי יהיה נעים, כפי שזה קורה בדרך כלל בין הורים לילדים. אנחנו הרי מולידים ילדים למען עצמנו, מבלי לשאול את הילדים העתידיים האם הם רוצים להיוולד. אותו הדבר גם כאן. לכן אף אחד לא חושב על אהבה כלפי אחרים, אלא אנחנו חושבים רק על אהבה כלפי עצמנו. כך אנחנו מתוכנתים ופועלים באופן אוטומטי.

אבל אם היינו חושבים על אחרים, אז היינו פועלים אחרת. נגיף הקורונה שהקיף והשתלט על העולם עוזר לנו בכך שהוא כביכול אומר: "בראש ובראשונה תתרחקו זה מזה. לאחר שלא תהיו תלויים זה בזה, תחשבו בשביל מה עליכם להתקרב ביניכם. אם תתקרבו ביניכם לא למען עצמכם, אלא למען אחרים, אז שום נגיף לא יזיק לכם, לא תהיינה שום בעיות! תעשו כך שיהיה לכם טוב כשאתם עושים טוב לאחרים, ואז כל הנגיפים ייעלמו".

יכול להיות, שאני מדבר עכשיו על יחסים שהם בדרגות גבוהות מדי, אבל בעיקרון בכך מסתכמת ההיפטרות האמיתית מנגיף הקורונה. הטבע צריך להביא אותנו למצב שבו לא ננצל את האחרים, אלא נתפקד כמו במערכת אינטגרלית, שבה כל איבר עובד למען המערכת כולה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ווירוס קורונה משנה את המציאות", 19.03.2020

 

One comment

  1. ככה עשינו הזוגיות כל אחד בנה עצמי נפרד לגמרי והיה מוכן לחזור בגלל הילדים בעיקר ולא מתוך אהבה אגואיסטית קנאה תלות כל הרגשות הללו הוכחשו בתהליך של צמצום והםרדה דווקא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest