דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במה כרוך הקונפליקט של הציביליזציות?

במה כרוך הקונפליקט של הציביליזציות?

שאלה: מדוע הנשמה הכללית מחולקת לחלקים כל כך שונים ומפולגים בצורה קיצונית? מדוע העולם מלא בסתירות בלתי פתירות? ואיך לחבר את כל החלקים האלה באחדות ושוויון?

תשובה: אכן, הנשמה מחולקת לאין ספור חלקים, ספירות פרטיות. ולכן על ידי כל פעולה, אפילו הקטנה ביותר, אנו מפעילים באופן מיידי מרכיבים רבים, את כל התכונות, פשוטו כמשמעו, אבל בכל פעם בשילוב אחר.

באופן כללי, הרצון של "נשמת אדם הראשון" שנשברה, הוא תהומי. זוהי "בחינה ד'" האמיתית עם "לב האבן" שלה, וזה כבר לא בדרגת הדומם, הצומח או החי, אלא בדרגת ה"אדם". במילים אחרות, שכבה שונה לחלוטין, עמוקה יותר של הנשמה. אנו רואים כי הטבע הדומם, הצומח, והחי נמצא תחת שליטתו הישירה של הבורא, ואילו האדם אחרי השבירה הוא הפוך ממנו.

אז, לאחר שהאור העליון נכנס לנשמה השבורה של האדם, הוא חילק את בני האדם לקבוצות שמאוד רחוקות זו מזו. ומאז, התהליך של התיקונים מתרחש מהקל אל הכבד. ראשית, התחיל ה"בלגן" הקטן בבבל העתיקה, וזה היה מספיק כדי שאנשים יתפזרו. ואז הרצון גדל, והחלו המלחמות האימפריאליות של יוון העתיקה ורומא העתיקה.

בהתחלה אנשים חיו בצורה מאוד פשוטה ופרימיטיבית, אבל כאשר בחלקים מסוימים הרצון גדל, המצב השתנה. לדוגמה, כאשר קורטז (Cortes) כבש את דרום אמריקה, הוא עמד מול הציביליזציה שכמעט ולא ידעה מלחמות. האינדיאנים של כל היבשת האמריקאית, בדרך כלל, פתרו את הבעיות בלי להביא אותן לעימות צבאי.

עם זאת, קורטס, שלא היו לו מספיק חיילים, סכסך בין השבטים האינדיאניים, בדומה לנחש המקראי, על ידי כך שהשפריץ להם "רעל", כלומר, תוספת של היצר הרע. והם החלו להרוג אחד את השני לטובת קורטס. בצורה כזאת, כמה מאות אנשים כבשו את היבשת.

מוסר ההשכל הוא, שהפער שנוצר במגע בין הציביליזציות השונות, יוצר הזדמנויות גדולות, ובפרט, גם לתיקון.

אנחנו פשוט לא מודעים לתהליכים שמתרחשים בעולם המודרני. לדוגמה, לפני זמן לא רב, סין הייתה מדינה סגורה, אבל האמריקאים החלו "לפלרטט" איתה, והמצב השתנה באופן דרמטי. יפן גם במשך זמן רב הייתה מבודדת מהעולם, ואסיה "ישנה" עד למאה שעברה. היום, לעומת זאת, המגע בין התרבויות מפעיל מנגנונים יותר משמעותיים מהמלחמות של קורטס (Cortes). רק עכשיו, זה מלחמות פנימיות. הדוגמה החיה היא אירופה, שמשנה את פניה כתוצאה מההגירה ההמונית.

ולכן אנחנו צריכים להסביר לאנשים את המצב ואת השיטה של החיבור הנכון. שיבינו את ההסבר שלנו, בעוד עשר או עשרים שנים, זה לא חשוב. אנחנו חייבים לעזור, והם בהדרגה יבינו את מה שקורה.

מתוך השיעור על המאמר "השלום בעולם", 25.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קטטה נצחית?
לידת מצב ה"אדם"
בחירה בין שתי הקיצונייויות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest