דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במה הסתיים הוויכוח בין אברהם לנימרוד?

במה הסתיים הוויכוח בין אברהם לנימרוד?

כנס בצרפת. שיעור מס' 1.

מבחינה היסטורית חכמת הקבלה מתחילה בבבל העתיקה שבה האנושות התמודדה עם מצב חדש. לפני זה בני האדם ניהלו אורח חיים פחות או יותר מובן לכולם. כל אחד רצה להצליח בעצמו אך הם איכשהו הסתדרו ביניהם. ופתאום הם הרגישו עד כמה הם שונאים זה את זה ואינם מסוגלים להסתדר.

הם התחילו להסתכסך, גאוותם גדלה עד כדי כך, שמתארים את אותה התקופה בצורה אלגורית שהם רצו לבנות מגדל עד השמים. נוצר מצב מאוד מסוכן, מלחמת אזרחים אמיתית, הייתה מלחמה פנימית.

אנשים רבים חשבו כיצד לפתור את המצב הזה. היו הרבה אנשים חכמים באותה התקופה אשר גילו את הסיבה למשבר הזה. הסיבה הייתה בכך שכל האנושות הייתה נמצאת במקום אחד והאנשים היו מקושרים ביניהם באופן הדדי והדוק. התגלתה ביניהם מערכת אינטגרלית אך הקשרים שלהם לא היו טובים מספיק.

היו להם שתי ברירות: או לשפר את הקשרים ביניהם, זאת אומרת, לתקן את עצמם, או להתרחק זה מזה, לנתק את הקשרים. אם הקשר גרוע ואי אפשר לתקנו, אז נאלצים להיפרד.

כך נוצרו שתי אסכולות. בראשה של אחת מהן עמד אברהם שטען שחייבים לתקן את טבע האדם ולהתחבר בקשר של אהבה, הבנה, אחווה, קירבה. ואילו בראשותה של האסכולה השנייה עמד נמרוד שדיבר על כך שצריכים להתרחק זה מזה, בדומה לבני זוג שמתגרשים היום אם לא יכולים להסתדר ביחד.

האנושות הלכה בעקבות נמרוד והחליטה להיפרד והתפזרה מבבל לכל העולם. מצב כזה נמשך עד סוף המאה ה- 20 כאשר שוב התעורר אותו המצב כמו שהיה פעם בבבל. אנחנו שוב מוצאים את עצמנו קשורים אך כבר לא במקום אחד קטן, אלא סביב כל כדור הארץ.

ואז כבר אי אפשר לפתור את הסכסוך על ידי שיטת נמרוד ולהתרחק זה מזה עוד יותר. אין יותר לאן להתרחק, מפני שהקשר האינטגרלי התגלה לגמרי בין כולם. לכן לא נשארה ברירה נוספת אלא רק ללכת בעקבות שיטת אברהם, כלומר לתקן את היחסים בינינו באמצעות תיקונו של טבע האדם.

אנחנו נמצאים היום במצב כזה. לכן מתגלה אותה שיטת אברהם שנקראת "חכמת הקבלה" שמסבירה כיצד לתקן את הטבע שלנו על מנת שהקשרים בינינו יהיו טובים.

מתוך שיעור ראשון בכנס בצרפת, 09.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חיים נצחיים בתוך החיבור האינטגרלי
אסור לתת לחכמת הקבלה להסתתר שוב
בבל החדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest